Betolar Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuudesta (Ahlström Invest B.V.)

Yhtiötiedote 23.5.2024 klo 21:15

Betolar Oyj on vastaanottanut 23.5.2024 liputusilmoituksen, jonka mukaan Ahlström Invest B.V:n omistamien osakkeiden määrä Betolar Oyj:n kaikista osakkeista ylittää 5 prosentin rajan. Ahlström Invest B.V:n omistusosuus on ylittänyt liputusrajan ennen 19.4.2024.

Liputusilmoitus tiedotetaan takautuvasti, koska Eduskunta on 12.4.2024 hyväksynyt hallituksen esityksen laiksi arvopaperimarkkinalain muuttamisesta (HE 3/2024 vp), jonka mukaan arvopaperimarkkinalain (746/2012) huomattavien omistus- ja ääniosuuksien ilmoittaminen sekä julkista ostotarjousta ja tarjousvelvollisuutta koskevien säännösten soveltamisala laajennetaan säännellyn markkinan ohella monenkeskiseen kaupankäyntijärjestelmään.

Ahlström Invest B.V:n osuudet ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä

% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta

Yhteenlaskettu %-osuus

Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä

Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen

6,4

Osakesarja / osakelaji
(ISIN-koodi)

Osakkeiden ja äänten lukumäärä

Osakkeiden ja äänten %-osuus

Suora
(AML 9:5)

Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)

Suora
(AML 9:5)

Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)

FI4000512587

1,258,335

6,4

Tuija Kalpala, toimitusjohtaja, Betolar Oyj, tuija.kalpala@betolar.com, puh. +358505676608

Betolar Oyj on suomalainen materiaaliteknologiayritys, joka edistää kaivosteollisuuden ja rakentamisen vihreää siirtymää. Betolarin missiona on auttaa vähentämään CO-päästöjä ja neitseellisten luonnonvarojen käyttöä.

Betolar kehittää vähähiilisiä ja jätteettömiä ratkaisuja kaivos- ja metalliteollisuudelle. Betolarin Geoprime®-ratkaisu tuottaa maailman vähäpäästöisimpiä ontelolaattoja. Betolarin tekoälypohjainen Data Platform luo arvoa teollisuuden sivuvirroille, nopeuttaa ratkaisukehitystä ja rakentaa globaaleja markkinoita sivuvirroille.

Vuonna 2016 perustettu Betolar on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle, ja yrityksen kotipaikka on Kannonkoskella. Lisätietoa: www.betolar.com.