Betolar Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuudesta (Juha Markus Leppänen)

Yhtiötiedote 15.6.2024 klo 6:00

Betolar Oyj on vastaanottanut 14.6.2024 liputusilmoituksen, jonka mukaan Juha Markus Leppäsen omistamien osakkeiden määrä Betolar Oyj:n kaikista osakkeista ylittää 15 prosentin rajan. Leppäsen omistusosuus on ylittänyt liputusrajan ennen 19.4.2024.

Liputusilmoitus tiedotetaan takautuvasti, koska Eduskunta on 12.4.2024 hyväksynyt hallituksen esityksen laiksi arvopaperimarkkinalain muuttamisesta (HE 3/2024 vp), jonka mukaan arvopaperimarkkinalain (746/2012) huomattavien omistus- ja ääniosuuksien ilmoittaminen sekä julkista ostotarjousta ja tarjousvelvollisuutta koskevien säännösten soveltamisala laajennetaan säännellyn markkinan ohella monenkeskiseen kaupankäyntijärjestelmään.

Leppäsen osuudet ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 8,18% osakkeista ja 16,60% äänistä 16,60% 19 606 882

Osakesarja / osakelaji
(ISIN-koodi)
Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI4000512587 1 603 468 1 650 387 8,18% 8,42%
Yhteensä 3 253 855 16,60%

Juha Markus Leppäsen valtakirjoihin perustuva oikeus käyttää 8,42% (1650387 kpl) äänistä on voimassa toistaiseksi.

Tuija Kalpala, toimitusjohtaja, Betolar Oyj, tuija.kalpala@betolar.com, puh. +358505676608

Betolar Oyj on suomalainen materiaaliteknologiayritys, joka edistää kaivosteollisuuden ja rakentamisen vihreää siirtymää. Betolarin missiona on auttaa vähentämään CO-päästöjä ja neitseellisten luonnonvarojen käyttöä.

Betolar kehittää vähähiilisiä ja jätteettömiä ratkaisuja kaivos- ja metalliteollisuudelle. Betolarin Geoprime®-ratkaisu tuottaa mm. maailman vähäpäästöisimpiä ontelolaattoja. Betolarin tekoälypohjainen data-alusta luo arvoa teollisuuden sivuvirroille, nopeuttaa ratkaisukehitystä ja rakentaa globaaleja markkinoita sivuvirroille.

Vuonna 2016 perustettu Betolar on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle, ja yrityksen kotipaikka on Kannonkoskella. Lisätietoa: www.betolar.com.