Betolar Oyj: Mikko Wirkkala on nimitetty Betolar Oyj:n talousjohtajaksi

3.6.2024 klo 12:10

Betolar Oyj: Mikko Wirkkala on nimitetty Betolar Oyj:n talousjohtajaksi

Mikko Wirkkala (KTM) on nimitetty yhtiön uudeksi talousjohtajaksi (Chief Financial Officer) ja johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 3.9.2024 ja raportoi toimitusjohtaja Tuija Kalpalalle. Yhtiön nykyinen talousjohtaja Riikka Ylikoski jatkaa tehtävissään heinäkuun puoleen väliin saakka, minkä jälkeen hän siirtyy toisen työnantajan palvelukseen. Ylimenokauden yhtiön lakiasiainjohtaja ja johtoryhmän jäsen Soila Söderström toimii yhtiön väliaikaisena talousjohtajana muiden tehtäviensä ohella.

Mikko Wirkkala on toiminut vaativissa kansainvälisissä talouden johtotehtävissä Neste Oyj:n palveluksessa vuosina 2008–2024 ja hänellä on aikaisempaa kokemusta myös taloustehtävistä Fortum Oyj:ssä. Hän toimii tällä hetkellä Nesteellä Vice President, Group Finance tehtävässä, missä hänen vastuulleen kuuluu mm. konsernin ulkoinen raportointi, globaalit talousprosessit, sekä kestävyysraportointidirektiivin (CSRD) käyttöönotto. Tämän lisäksi hän on aiemmin toiminut eri liiketoimintayksiköiden johtoryhmissä mukaan lukien Uusiutuvat tuotteet sekä osallistunut yrityskauppaprojekteihin.

Toivotan Mikon lämpimästi tervetulleeksi Betolarille! Mikon siirtyminen Betolarille osuu ratkaisevaan aikaan, kun etenemme kasvustrategiamme kanssa. Mikon mukanaan tuoma laaja kokemus talouden eri osa-alueilta ja osaaminen uusiutuvista tuotteista on arvokas lisä tiimiimme. Hän on kokenut johtaja, joka tunnetaan kyvystään luoda menestystä ja tuloksia”, toimitusjohtaja Tuija Kalpala sanoo.

"Olen innoissani päästessäni mukaan Betolarin tärkeään vaiheeseen luomaan kestävän kehityksen ratkaisuja kaivos- ja rakennusteollisuuteen", kommentoi Wirkkala.

Tuija Kalpala, toimitusjohtaja, Betolar Oyj, tuija.kalpala@betolar.com, puh. +358 50 567 6608

Aktia Alexander Corporate Finance Oy, puh. +358 50 520 4098

Betolar Oyj on suomalainen materiaaliteknologiayritys, joka edistää kaivosteollisuuden ja rakentamisen vihreää siirtymää. Betolarin missiona on auttaa vähentämään CO-päästöjä ja neitseellisten luonnonvarojen käyttöä.

Betolar kehittää vähähiilisiä ja jätteettömiä ratkaisuja kaivos- ja metalliteollisuudelle. Betolarin Geoprime®-ratkaisu tuottaa mm. maailman vähäpäästöisimpiä ontelolaattoja. Betolarin tekoälypohjainen data-alusta luo arvoa teollisuuden sivuvirroille, nopeuttaa ratkaisukehitystä ja rakentaa globaaleja markkinoita sivuvirroille.

Vuonna 2016 perustettu Betolar on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle, ja yrityksen kotipaikka on Kannonkoskella. Lisätietoa: www.betolar.com.