Betolar Oyj: Tuija Kalpala on nimitetty Betolar Oyj:n operatiiviseksi johtajaksi

31.7.2023 klo 18:30

Tuija Kalpala (KTM) on nimitetty yhtiön operatiiviseksi johtajaksi (Chief Operating Officer) ja johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1.11.2023 ja raportoi toimitusjohtaja Riku Kytömäelle.

Tuija Kalpala on toiminut vaativissa kansainvälisissä hankinnan, logistiikan ja strategisen kehittämisen johtotehtävissä Neste Oyj:n palveluksessa 2004–2023 Suomessa, Pohjois-Amerikassa ja Saksassa. Hänellä on kokemusta myös strategisesti merkittävistä kaupallisista kehitysprojekteista. Kesäkuun 2023 loppuun hän vastasi strategian toteutuksen johtamisesta ja projektihallinnasta Nesteen Renewable Polymers and Chemicals -liiketoiminnassa Düsseldorfissa Saksassa.

”Betolarin toiminnassa korostuu sivuvirtojen saatavuuden varmistaminen ja samalla yhtiö hakee vahvempaa asemaa arvoketjussa sivuvirtojen suhteen. Tässä globaalien logistiikkaketjujen ja hankintakanavien johtaminen on keskiössä. Tuija tuo Betolariin merkittävää kansainvälistä kokemusta sekä sivuvirtojen että kemikaalien hankintaan liittyvien toimitusketjujen luomisesta ja strategisesta johtamisesta”, toimitusjohtaja Riku Kytömäki sanoo.

"Betolarin innovatiiviset ratkaisut auttavat uudistamaan koko rakennusalaa sekä pienentämään alan CO2-päästöjä. Betolar on suunnannäyttäjä ja sen kansainvälinen potentiaali on valtava. On ilo päästä mukaan luomaan kestävän kehityksen ratkaisuja rakennusteollisuuteen ja tuoda oma kansainvälinen osaaminen uusiutuvien tuotteiden ja kiertotalouden parista yhtiön käyttöön", kommentoi Kalpala.

Riku Kytömäki, toimitusjohtaja, Betolar Oyj, riku.kytomaki@betolar.com, puh. +358 50 511 8288

Aktia Alexander Corporate Finance Oy, puh. +358 50 520 4098

Vuonna 2016 perustettu Betolar on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle ja yrityksen kotipaikka on Kannonkoskella. Lisätietoa www.betolar.com.