Betolar Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

22.6.2022 klo 14:00

Betolar Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Betolar Oyj:n (”Betolar”) osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu viidestä jäsenestä. Osakkeenomistajia edustavien jäsenten nimeämisoikeus on niillä neljällä osakkeenomistajalla, joiden osuus yhtiön kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä on suurin 31.5.2022. Nimitystoimikuntaan kuuluu lisäksi jäsenenä hallituksen puheenjohtaja.

Mikäli osakkeenomistaja ei halua käyttää nimeämisoikeuttaan, oikeus siirtyy seuraavaksi suurimmalle omistajalle. Nimitystoimikunnan puheenjohtajaksi valitaan suurimman osakkeenomistajan edustaja, ellei nimitystoimikunta nimenomaisesti päätä toisin.

Betolarin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano määräytyi 31.5.2022 osakasluetteloon merkittyjen omistusten perusteella. Ajanta Innovations Oy päätti jättää käyttämättä nimitysoikeutensa. Nimitysoikeuttaan ovat käyttäneet seuraavat osakkeenomistajat ja osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimitetty seuraavat jäsenet:

• Alexander Ehrnrooth, osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtaja, edustaen osakkeenomistajaa Nidoco AB
  • Olli-Pekka Kallasvuo, edustaen Juha Leppästä
  • Peter Seligson, edustaen osakkeenomistajaa Ahlstrom Invest B.V.
  • Annika Ekman, edustaen osakkeenomistajaa Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen
  • Tero Ojanperä, Betolarin hallituksen puheenjohtaja

Betolarin 23.3.2022 pidetty varsinainen yhtiökokous päätti perustaa osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ja hyväksyä nimitystoimikunnan työjärjestyksen. Toimikunnan tehtävänä on vuosittain valmistella ja esitellä varsinaiselle yhtiökokoukselle ja tarvittaessa ylimääräiselle yhtiökokoukselle ehdotukset hallituskokoonpanosta sekä palkitsemisesta. Lisäksi nimitystoimikunnan tehtävänä on etsiä hallituksen jäsenten seuraajaehdokkaita ja valmistella hallituksen monimuotoisuutta koskevat periaatteet.

Nimitystoimikunta antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle vuoden 2023 varsinaista yhtiökokousta varten viimeistään 31.1.2023.

Tero Ojanperä, hallituksen puheenjohtaja, puh. +358 40 558 3096

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori, +358 9 6162 8000

Betolar Oyj on suomalainen materiaaliteknologiayritys, joka tarjoaa kestävän ja vähähiilisen betonin tuotannon Geoprime®-ratkaisulla. Ratkaisulla muunnetaan useita aiemmin käyttämättömiä, teollisuuden massiivisia sivuvirtoja sementin korvikkeeksi.

Betolarin tekoälyä hyödyntävä innovaatio voi vähentää huomattavasti hiilidioksidipäästöjä perinteiseen, sementin käyttöön perustuvaan betonin valmistukseen verrattuna optimoimalla jo olemassa olevia valmistusprosesseja. Betolarin missiona on mahdollistaa globaalisti eri toimialojen vihreän siirtymän, erityisesti rakennus-, prosessi-, ja energiateollisuudessa tarjoamalla ratkaisuja ainutlaatuisen materiaaliteknologiansa hyödyntämiseen.

Lue lisää: www.betolar.com