Betolarin muutosneuvottelut päätökseen: yhtiö vastaa nopeasti muuttuneeseen kysyntään sivuvirta-, kaivos- ja metallitoimialan vihreän siirtymän tarpeissa

Betolar Oyj​​

Lehdistötiedote 7.6.2024 klo 14.45

Betolarin muutosneuvottelut päätökseen: yhtiö vastaa nopeasti muuttuneeseen kysyntään sivuvirta-, kaivos- ja metallitoimialan vihreän siirtymän tarpeissa

Betolar Oyj:n huhtikuussa käynnistetyt yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut on saatu päätökseen. Neuvottelut koskivat Suomen henkilöstöä. Muutosneuvotteluiden tavoitteena on ollut tehdä muutoksia organisaatiorakenteeseen, uusien toimintamallien- ja tapojen käyttöönotto ja kiinteiden kustannusten vähentäminen. Nämä muutokset tähtäävät strategisen suunnantarkistuksen toteuttamiseen, jotta yhtiö voi vastata nopeasti muuttuneeseen kysyntään sivuvirta-, kaivos- ja metallitoimialan vihreän siirtymän tarpeissa.

Yksinkertaistetulla organisaatiorakenteella ja toimintamallilla Betolar varmistaa kasvustrategiansa toteuttamisen kustannustehokkaammin sekä vahvistaa pitkän aikavälin kilpailukykyään. Neuvotteluiden alkaessa yhtiö arvioi henkilön vähennystarpeen olevan enimmillään 20 henkilöä. Muutosneuvotteluiden aikana tapahtuneiden irtisanoutumisten myötä sekä yhtiön sisällä tapahtuneiden sisäisten siirtymien takia irtisanottavien määrä pieneni arvioidusta. Muutosneuvottelujen tuloksena 13 työtehtävää tulee päättymään Suomessa.

Tuija Kalpala, toimitusjohtaja, Betolar, puh: 050 567 6608

Tietoa Betolarista

Betolar Oyj on suomalainen materiaaliteknologiayritys, joka edistää kaivosteollisuuden ja rakentamisen vihreää siirtymää. Betolarin missiona on auttaa vähentämään CO₂-päästöjä ja neitseellisten luonnonvarojen käyttöä.

Betolar kehittää vähähiilisiä ja jätteettömiä ratkaisuja kaivos- ja metalliteollisuudelle. Betolarin Geoprime®-ratkaisu tuottaa mm. maailman vähäpäästöisimpiä ontelolaattoja. Betolarin tekoälypohjainen data-alusta luo arvoa teollisuuden sivuvirroille, nopeuttaa ratkaisukehitystä ja rakentaa globaaleja markkinoita sivuvirroille.

Vuonna 2016 perustettu Betolar on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle, ja yrityksen kotipaikka on Kannonkoskella. Lisätietoa: www.betolar.com.