Muutoksia Betolar Oyj:n johtoryhmässä

Yhtiötiedote 29.5.2024 klo 11.00

Muutoksia Betolar Oyj:n johtoryhmässä

Betolar Oyj keskittyy vuonna 2024 sivuvirta, kaivos- ja metallitoimialan kasvuun. Varmistaakseen toiminnan keskittymisen tavoitteiden mukaisesti Betolar tiivistää edelleen johtoryhmän kokoonpanoa. Yhtiössä on meneillään muutosneuvottelut.

Yhtiö on sopinut johtoryhmän jäsenten teknologiajohtaja (CTO) Jarno Poskelan ja henkilöstöjohtaja (CHRO) Antti Uskin kanssa yhteisesti, että he jättävät tehtävänsä yhtiössä. Molemmat jatkavat yhtiön johtoryhmässä 13.6.2024 asti ja työsuhteessa yhtiöön heinäkuun loppuun asti. ”Kiitän lämpimästi sekä Jarno Poskelaa että Antti Uskia sitoutuneesta ja aikaansaavasta työstä Betolarilla. Toivotan molemmille onnea ja menestystä tulevaan”, sanoo Betolarin toimitusjohtaja Tuija Kalpala.

Samalla Betolarin lakiasiainjohtaja Soila Söderström (OTM) on kutsuttu osaksi johtoryhmää 29.5.2024 lähtien. Söderström vastaa jatkossa yhtiön lakiasioista, henkilöstöhallinnosta, viestinnästä ja vastuullisuudesta. Hän on toiminut yhtiön lakiasiainjohtajana sekä hallituksen ja johtoryhmän sihteerinä vuodesta 2022 lähtien. Hän siirtyi Betolarille Fondia Oyj:n Senior Legal Counselin tehtävästä. Hänellä on myös aiempaa työkokemusta yritysjärjestelyistä Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy:stä. ”Kehitämme Betolarin toimintaa määrätietoisesti ja meillä on meneillään yhtiön historian suurin transformaatio. Soila Söderströmin kokemus haastavien liiketoiminnan juridisten kysymysten johtamisesta eri muutostilanteissa auttaa meitä kiihdyttämään tavoitteidemme saavuttamista”, kommentoi Kalpala.

Tuija Kalpala, Toimitusjohtaja, Betolar, tuija.kalpala@betolar.com

Soila Söderström, Lakiasiainjohtaja, Betolar, soila.soderstrom@betolar.com

Betolar Oyj on suomalainen materiaaliteknologiayritys, joka edistää kaivosteollisuuden ja rakentamisen vihreää siirtymää. Betolarin missiona on auttaa vähentämään CO-päästöjä ja neitseellisten luonnonvarojen käyttöä.

Betolar kehittää vähähiilisiä ja jätteettömiä ratkaisuja kaivos- ja metalliteollisuudelle. Betolarin Geoprime®-ratkaisu tuottaa mm. maailman vähäpäästöisimpiä ontelolaattoja. Betolarin tekoälypohjainen data-alusta luo arvoa teollisuuden sivuvirroille, nopeuttaa ratkaisukehitystä ja rakentaa globaaleja markkinoita sivuvirroille.

Vuonna 2016 perustettu Betolar on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle, ja yrityksen kotipaikka on Kannonkoskella. Lisätietoa: www.betolar.com.