Nimityksiä Betolar Oyj:n johtoryhmässä - Ville Voipio kaupalliseksi johtajaksi ja Jarno Poskela teknologiajohtajaksi

Betolar Oyj, Yhtiötiedote 4.7.2022 klo 9.30

Betolar on nimittänyt Ville Voipion (KTM) kaupalliseksi johtajaksi (Chief Commercial Officer) ja johtoryhmän jäseneksi. Tehtävä on Betolarissa uusi ja tukee kaupallisten kumppanuuksien ja toiminnan kehittämistä sekä liiketoiminnan kansainvälistä skaalaamista erityisesti Aasiassa ja Euroopassa. Ville Voipio aloittaa tehtävässään viimeistään 1.10.2022 ja raportoi toimitusjohtajalle.

Ville Voipiolla  on yli 20 vuoden kokemus vaativista kaupallisista tehtävistä kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ennen Betolaria hän vastasi Stora Enson älypakkausliiketoiminnan myynnistä ja markkinoinnista vuosina 2017–2022. Tätä ennen hän toimi tutkimustoimisto Annalectin liiketoimintajohtajana vuosina 2013–2017, Nokian kansainvälisen markkinoinnin johtotehtävissä vuosina 2008–2012 sekä markkinointitoimistojen Family Inc partnerina ja TBWA Helsingin asiakkuusjohtajana vuosina 2003–2008.

”Betolar on nopeiden kehitysaskeleiden vaiheessa oleva yhtiö, jonka kohteina ovat globaalit, muutostarpeessa olevat rakentamisen markkinat. Patentoitu ja testattu Geoprime-ratkaisu minimoi betonin hiilijalanjäljen ja antaa kaupallistamiselle erinomaisen kehikon. Olen innostunut päästessäni rakentamaan Betolarin kansainvälistä kasvua eteenpäin”, Ville Voipio toteaa.

Betolar on nimittänyt Jarno Poskelan (TkT) teknologiajohtajaksi (Chief Technology Officer) ja johtoryhmän jäseneksi. Tehtävässään hän tulee vastaamaan Betolarin materiaaliteknologian tutkimus- ja kehitystoiminnasta sekä digitaalisesta alustakehityksestä. Jarno Poskela aloittaa tehtävässään 1.9.2022 ja raportoi toimitusjohtajalle.

Jarno Poskela on työskennellyt viime vuosina useissa tutkimuksen, tuotekehityksen ja innovaatiotoiminnan asiantuntija- ja johtotehtävissä. Hän siirtyy Betolarille Neste Oyj:n innovaatio-organisaation johtotehtävistä, missä hänen vastuullaan vuosina 2019–2022 ovat olleet muun muassa innovaatiokyvykkyyden, T&K-prosessien ja digitalisaation kehittäminen. Ennen Nestettä hän toimi konsultointiyritys Innotiimi Oy:n useissa asiantuntija- ja johtotehtävissä vuosina 2007–2019 sekä tutkijana ja projektipäällikkönä BIT Tutkimuskeskuksesa 2001-2007.

”Betolar on materiaaliteknologiayritys. Reseptiikkaosaamisen rinnalla yhtiön digitaaliset ratkaisut ovat liiketoiminnan kannalta avainasemassa. Rakentamisliiketoiminnassa on kasvava tarve kestävän kehityksen ratkaisuille ja uusille teknologioille.  Haluan tuoda oman osaamiseni Betolarin teknologiakehitykseen ja maailmanluokan digitaalisten ratkaisujen innovointiin”, Jarno Poskela sanoo.

Yhtiön nykyinen teknologiajohtaja Pekka Hintikka jää pois johtoryhmätyöskentelystä 1.9.2022. Hän on ilmoittanut siirtyvänsä eläkkeelle vuoden 2023 aikana ja jatkaa Betolarin T&K-toiminnan tukemista neuvonantajan roolissa siihen saakka.

”Betolar on kehittynyt vain muutamassa vuodessa ensimmäisistä teknologia-aihioista pörssilistatuksi kansainväliseksi kasvuyhtiöksi. Vihreää siirtymää konkreettisesti edistävä missiomme ja erinomainen työnantajamielikuva ovat houkutelleet yhtiöön parhaita ihmisiä. Ville ja Jarno ovat monipuolisia ja kokeneita osaajia, jotka ovat viemässä Betolarin innovatiivista kehitystä jälleen seuraavalle tasolle. Samalla kiitän Pekka Hintikkaa panoksesta johtoryhmän jäsenenä yhtiön kriittisessä kehitysvaiheessa. Hienoa, että yhteistyö jatkuu edelleen”, Betolarin toimitusjohtaja Matti Löppönen sanoo.

Matti Löppönen, toimitusjohtaja, puh. 050 306 6335, matti.lopponen@betolar.com

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) Helsingin sivukonttori, +358 9 6162 8000

Betolar Oyj on suomalainen materiaaliteknologiayritys, joka tarjoaa kestävän ja vähähiilisen betonin tuotannon Geoprime®-ratkaisulla. Ratkaisulla muunnetaan useita aiemmin käyttämättömiä, teollisuuden massiivisia sivuvirtoja sementin korvikkeeksi.

Betolarin tekoälyä hyödyntävä innovaatio voi vähentää huomattavasti hiilidioksidipäästöjä perinteiseen, sementin käyttöön perustuvaan betonin valmistukseen verrattuna optimoimalla jo olemassa olevia valmistusprosesseja. Betolarin missiona on mahdollistaa globaalisti eri toimialojen vihreän siirtymän, erityisesti rakennus-, prosessi-, ja energiateollisuudessa tarjoamalla ratkaisuja ainutlaatuisen materiaaliteknologiansa hyödyntämiseen. Lue lisää: www.betolar.com