Sisäpiiritieto: Betolar käynnistää muutosneuvottelut keskittyessään nopeasti kehittyviin sivuvirta-, kaivos- ja metalliteollisuuden ratkaisuihin

Yhtiötiedote/sisäpiiritieto

22.4.2024 klo 09:30

Betolar Oyj (”Betolar”, ”Yhtiö”) on päättänyt aloittaa yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut 29.4.2024. Yhtiön pyrkimyksenä on toteuttaa strateginen suunnantarkistus vastatakseen nopeasti muuttuneeseen kysyntään sivuvirta-, kaivos- ja metalliteollisuuden vihreän siirtymän tarpeissa. Markkinatilanteen jatkuessa edelleen haastavana, pyritään panostusta betonituotteisiin vähentämään.

Betolarin ratkaisut vastaavat kasvavaan kysyntään vähähiilisissä sementtiä korvaavissa kaivosratkaisuissa, kriittisten- ja strategisten arvojakeiden talteenotossa ja hiilidioksidin merkittävässä hyödyntämisessä eri ratkaisuissa kaivosten suurivolyymisia sivuvirtoja jalostettaessa. Tukeakseen tavoitteiden toteuttamista, Yhtiö suunnittelee sivuvirta-, kaivos- ja metalliteollisuuden erityisosaamisen asiakastarvepohjaista vahvistamista ja ulkoisten kumppanuuksien lisäämistä.

Neuvottelut koskevat koko Suomen henkilöstöä. Samanaikaisesti tarkastellaan yhtiön Suomen ulkopuolella työskentelevää henkilöstön määrää konsernitasolla. Yhtiö suunnittelee muutosneuvotteluissa muutoksia organisaatiorakenteeseen, uusien toimintamallien ja -tapojen käyttöönottoa ja kiinteiden kustannusten vähentämistä. Alustavien arvioiden mukaan muutosneuvottelut voivat johtaa myös muutoksiin tiimeissä ja rooleissa.

Betolar työllistää 51 vakituista työntekijää Suomessa. Betolar arvioi, että muutosneuvottelut tarkoittavat enintään 20 työntekijän irtisanomista. Mahdollisten irtisanomisten määrä tarkentuu neuvotteluiden aikana.  Lisäksi muutosneuvottelut tarkoittavat muutoksia jäljelle jäävien työntekijöiden toimenkuvissa.

Betolar viestii henkilöstölleen avoimesti ja aktiivisesti koko neuvotteluprosessin ajan ja tiedottaa lopputuloksesta julkisesti neuvotteluiden päätyttyä.

Ilkka Salonen, hallituksen puheenjohtaja, puh. +358 45 359 4434

Vuonna 2016 perustettu Betolar on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle ja yrityksen kotipaikka on Kannonkoskella. Lisätietoa: www.betolar.com