Bilot strategiseksi SAP-toimittajaksi Metsolle

Bilot ja Metso Mining and Construction ovat solmineet puitesopimuksen, joka koskee Metso Mining and Constructionin SAP:n portaalien ja käyttöliittymien sekä SAP:n mobiili ja B2B-verkkokauppa -ratkaisujen globaalia jatkokehitystä ja ylläpitoa. Sopimus on kolmivuotinen.

”Olemme tehneet yhteistyötä Bilotin kanssa jo vuodesta 2007. Bilot erottuu alan muista toimijoista siinä että heissä yhdistyy innovointikyky, tekemisen korkea laatu ja vahva sitoutuminen asiakkaaseen. Tämä sopimus takaa meille pitkäjänteisyyttä kumppanin kanssa, jolla on uskottava näkemys erilaisten SAP pohjaisten ratkaisujen tulevaisuuden suuntauksista ja todistettu kyky toteuttaa niitä”, sanoo Metso Mining and Constructionin tietohallintojohtaja Pirkka Penttinen.

Metso Mineralsin Global Applications Director Ilkka Aaltonen arvostaa kumppaneissa joustavuutta ja sitoutumista. ”Ei ole sattumaa, että Bilotin vastuut meidän SAP ympäristön kehittämisestä kasvavat. Olemme oppineet luottamaan Bilotin ratkaisuihin ja heidän tapaansa sitoutua asiakkaan tavoitteisiin”.

Bilotin toimitusjohtaja Mika Tanner on erittäin tyytyväinen sopimukseen ja yhteistyömalliin. ” Bilotin vastuualue on Metson liiketoiminnan kannalta merkittävä. Sinänsä SAP-yhteistyö Metson kanssa on meille tuttua ja meillä on yhteinen ymmärrys heidän tulevaisuuden tarpeistaan – tästä on hyötyä kun suunnittelemme yhdessä liiketoimintakriittisiä ratkaisuja.”

Bilotin perustajaosakas, ratkaisuarkkitehti ja Metson asiakkuudesta vastaava Jussi Hauru arvostaa Metson tapaa suhtautua kumppaneihin. ”Metson yhteistyössä parasta on heidän johdonmukainen IT-strategia, halu kehittää maailmanluokan ratkaisuja, sitouttaminen ja reilu pelin henki, tämä pistää meidän konsultit tekemään parastaan ja se näkyy varmasti asiakkaallekin.”

Lisätietoja:

Mika Tanner

puh 040 544 0477

Jussi Hauru

Solution Architect, SAP Mobile

puh 040 835 2745

_________________________________________

Bilot - SAP Innovation Partner of the Year 2012 Finland

Bilot on asiakassuuntautunut ja innovatiivinen IT- palveluyritys. Haluamme edistää asiakkaidemme liiketoimintasovellusten käytettävyyttä, parantaa liiketoimintaprosesseja sekä tehostaa päätöksentekoprosessia tukevaa tiedonkulkua. Bilotin perustivat vuonna 2005 alan johtavat asiantuntijat – olemme uranuurtaja uusien SAP- ja Microsoft-ratkaisuihin perustuvien sovellusten kehittämisessä ja niiden ensiluokkaisessa käyttöönotossa. Vuonna 2010 Bilotin liikevaihto oli 12 miljoonaa euroa. Työntekijöitä yrityksessä on noin 100. www.bilot.fi