Bilot toimitti Raisioagron uuden verkkokaupparatkaisun

Report this content

Raisioagro Oy täydentää asiakaspalveluaan verkkokaupparatkaisulla, jonka avulla halutaan parantaa asiakkaan osto- ja palvelukokemusta entisestään. Kevättalvella käyttöön otettu  ratkaisu on alan edelläkävijän, Bilotin, käsialaa.

”Uusi verkkokauppa on meille strateginen askel kohti uudenlaista läsnäoloa markkinoilla. Se täydentää hyvin asiakaspalveluamme ja tarjoaa jatkossa mahdollisuuden lisätä tuote- ja palveluvalikoimaamme”, sanoo Raisioagro Oy:n johtaja Leif Liedes.

Bilot Consulting Oy:n toimitusjohtaja Mika Tanner on erittäin tyytyväinen projektiin ja sen lopputulokseen.

”Raisioagron e-Commerce -projektin toteutus sujui esimerkillisesti. Toimitimme maailmanluokan ratkaisun tehokkaasti ja joustavasti lähtökohtana asiakkaan liiketoiminnan todelliset tarpeet. Verkkokauppa on Raisioagrolle strateginen valinta, ja yhtiön johto sitoutui hankkeeseen erittäin vahvasti. Läheinen yhteistyö asiakkaan kanssa olikin tärkeää hankkeen onnistumiselle”, sanoo Tanner.

Raisioagro valitsi Bilotin verkkokaupparatkaisun toimittajaksi yhtiön SAP-asiantuntemuksen ja pitkäaikaisen B2B -puolen e-Commerce -kokemuksen perusteella.

”Käytännön toteutus eteni ennalta laaditun suunnitelman mukaisesti ja aikataulussa pysyttiin. Bilotin tiimi oli erittäin asiantunteva sekä verkkokauppaosaamisen että projektijohdon osalta. Projektiryhmän jäsenet Raisioagrosta ja Bilotista sitoutuivat esimerkillisellä tavalla hankkeeseen ja työntekoa leimasi innostunut ja reipas tekemisen meininki”, kertoo Raisioagron kaupallinen johtaja Bengt-Erik Rosin.

Nyt lanseerattu pilottiversio on ulkoasultaan lopullinen, mutta esimerkiksi tuotevalikoimaa laajennetaan tulevaisuudessa merkittävästi.

”Halusimme tarjota noin 20 000 asiakkaallemme helppokäyttöisen lisäpalvelun, jonka kautta he voivat tilata rehuja, siemeniä sekä muita tuotantopanoksia ja -tarvikkeita ympäri vuorokauden, juuri silloin kuin heille sopii. Verkkokaupan käytettävyyden osalta kuuntelemme luonnollisesti asiakkaiden toiveita herkällä korvalla myös jatkossa”, jatkaa Rosin.

Lisätietoja:

Raisioagro Oy, Bengt-Erik Rosin, kaupallinen johtaja, puh. 050-5574323

Raisio Oyj, Markku Rastas, tietohallintopäällikkö, puh. 050-601 48

Bilot Consulting Oy, Mika Tanner, toimitusjohtaja, puh. 040 544 0477

Bilot Consulting Oy, Jussi Hauru, ratkaisuarkkitehti, puh. 040 835 2745

Raisioagro Oy on osaava ja luotettava kotimainen kumppani ja edelläkävijä. Panostamme laatuun ja ympäristön hyvinvointiin. Painopiste säilyy jatkossakin rehuissa, ruokintaosaamisessa ja kasvinviljelyssä. Muut tuotantopanokset ja -tarvikkeet täydentävät palvelujamme. Raisioagron rehutehtaat sijaitsevat Raisiossa, Kouvolassa ja Ylivieskassa. Raisioagron myyntikonttorit sijaitsevat Raisiossa, Kouvolassa, Ilmajoella, Kokkolassa ja Siilinjärvellä.

Raisioagro on valmistanut rehuseoksia vuodesta 1948 lähtien ja markkina-asema on kotimaassa maatilarehuissa noin 40 %, kalanrehuissa yli puolet. Kala- ja maatilarehuja viedään Venäjälle, Baltian maihin ja IVY-maihin.

Raisioagron rehuliiketoiminnan liikevaihto vuonna 2011 oli 181 miljoonaa euroa. www.raisioagro.fi

Bilot on asiakassuuntautunut ja innovatiivinen IT- palveluyritys. Haluamme edistää asiakkaidemme liiketoimintasovellusten käytettävyyttä, parantaa liiketoimintaprosesseja sekä tehostaa päätöksentekoprosessia tukevaa tiedonkulkua. Bilotin perustivat vuonna 2005 alan johtavat asiantuntijat – olemme uranuurtaja uusien SAP- ja Microsoft-ratkaisuihin perustuvien sovellusten kehittämisessä ja niiden ensiluokkaisessa käyttöönotossa.

Bilot on toimittanut SAP ERP ympäristöihin kymmeniä B2B -verkkokaupparatkaisuja sekä kotimaassa että ulkomailla. Lisätietoja ratkaisusta yrityksen kotisivuilla www.bilot.fi/fi/ratkaisut/paremmat-prosessit/eservices.

Vuonna 2011 Bilotin liikevaihto oli 9,1 miljoonaa euroa. Työntekijöitä yrityksessä on noin 70. www.bilot.fi

Avainsanat: