Bilot ja CastorIT yhdistyvät ja vahvistavat asemaansa kokonaisvaltaisena digitaalisen liiketoiminnan kehittäjänä

Bilot Oyj ja CastorIT Oy

Lehdistötiedote       17.8.2020 klo 10.00

Suomalainen ohjelmisto- ja IT-palveluyhtiö Bilot Oyj on sopinut ostavansa SAP-ratkaisuihin keskittyvän asiantuntijayritys CastorIT:n koko osakekannan. Yhdistymällä yritykset vahvistavat asemaansa markkinoilla kokonaisvaltaisena digitaalisen liiketoiminnan kehittäjänä sekä tunnustettuna SAP-osaajana. Yhdistymisen jälkeen yrityksen toiminta jatkuu Bilot Oyj:n nimellä.

Vuonna 2010 perustettu CastorIT on suomalainen IT-palveluintegraattori, jolla on vahvaa osaamista erityisesti yritysten ydinprosessien kehittämisestä sekä elinkaaripalveluista SAP-teknologian avulla. CastorIT:n liikevaihto vuonna 2019 oli 7,3 miljoonaa euroa ja liikevoitto 0,9 miljoonaa euroa. CastorIT:llä on noin 60 työntekijää.

Bilotilla on Suomessa merkittävä markkina-asema johtavissa ohjelmistoalustoissa ja keskeisissä teknologiaekosysteemeissä (mm. SAP ja Microsoft) sekä niiden integroinnissa saumattomaksi osaksi asiakkaiden liiketoimintaa. Bilotilla on noin 140 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Vuonna 2019 Bilot-konsernin liikevaihto oli noin 18,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman liikearvon poistoja (EBITA) noin 1,7 miljoonaa euroa.

CastorIT:n ja Bilotin asiakaskuntien yhdistyminen ja palveluvalikoiman laajentuminen luovat Bilotille uusia kasvumahdollisuuksia liiketoiminnan ydinprosessien kehittämisessä SAP-asiakkaille niin paikallisesti kuin myös kansainvälisesti. Yhdistymisen jälkeen Bilotilla on yli 200 työntekijää, joille avautuu uusia ammatillisia kehittymismahdollisuuksia ja urapolkuja.

Bilotin toimitusjohtaja Mika Tanner kommentoi:

”Olemme kaikki nähneet kuluvan vuoden aikana, kuinka tärkeitä toiminnan varmuus ja joustavuus ovat yrityksille. Asiakaskokemuksen kannalta olennaista on, että esimerkiksi verkkokaupassa annetut lupaukset pystytään toteuttamaan sovitusti kaikissa tilanteissa. Jotta asiakkaidemme digitaalinen liiketoiminta olisi kestävällä pohjalla, meidän pitää huolehtia sekä modernista käyttäjäkokemuksesta että liiketoimintaprosessien ja näitä tukevan järjestelmäarkkitehtuurin ensiluokkaisesta suunnittelusta ja toteutuksesta.

CastorIT:n vahva prosessi- ja tekninen osaaminen sekä vuosien kokemus SAP:n toiminnanohjausjärjestelmien parissa tukevat Bilotin asiakaskokemuksen, myynnin ja markkinoinnin sekä tiedolla johtamisen tarjoomaa täydellisesti. Bilot jatkaa määrätietoisesti kevään 2020 listautumisessaan kuvattua strategian toimeenpanoa ja tavoitteena on kasvattaa tarjoomaansa digitaalisen liiketoiminnan alueella, kotimaassa ja kansainvälisesti. Tavoitteemme on myös saavuttaa 50 miljoonan euron liikevaihto vuoden 2024 loppuun mennessä.”

CastorIT Oy:n toimitusjohtaja Martti Hietalahti kommentoi:

Olemme tehneet Bilotin kanssa yhteistyötä useita vuosia eri asiakkuuksissa. Yhteistyö on toiminut aina hienosti ja molempien osapuolten kokeneet huippuosaajat ovat yhdessä varmistaneet laadukkaat lopputulokset asiakkaidemme hyväksi. Hyvien kokemusten jälkeen oli helppo päätös lähteä keskustelemaan yritysten yhdistämisestä. Pääosin osakkeilla suoritettava kauppa korostaa sitoutumistamme yhteisen tulevaisuuden rakentamiseen.

Asiakkaat odottavat meiltä apua liiketoiminnan suunnitteluun useita vuosia eteenpäin ja tukea päivittäisessä toiminnassa. Yhdessä Bilotin kanssa pystymme ottamaan entistäkin suuremman vastuun asiakkaiden odotusten täyttämisestä.”

Puh. +358 40 544 0477

Martti Hietalahti
CastorIT Oy
Puh: +358 40 566 8905

www.castor.fi

Bilot Oyj lyhyesti

Bilot Oyj on suomalainen ohjelmisto- ja IT-palveluyhtiö, joka luo yrityksille strategista kilpailuetua rakentamalla ylivertaista digitaalista asiakaskokemusta. Bilot tarjoaa asiakkailleen kattavan valikoiman digitaalisia palveluita ja ratkaisuita asiakaspolun eri vaiheisiin sekä tekoälyä ja analytiikkaa valjastavia älykkäitä myynnin ja markkinoinnin työkaluja. Yhtiöllä on tunnustettua huippuosaamista ja Suomessa merkittävä markkina-asema johtavissa ohjelmistoalustoissa ja keskeisissä teknologiaekosysteemeissä (mm. SAP ja Microsoft) sekä niiden integroinnissa saumattomaksi osaksi asiakkaiden liiketoimintaa. Bilot syntyi vuonna 2005 halusta luoda alan paras työpaikka parhaille osaajille. Bilotilla on noin 140 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Vuonna 2019 Bilot-konsernin liikevaihto oli noin 18,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman liikearvon poistoja (EBITA) noin 1,7 miljoonaa euroa.

CastorIT Oy lyhyesti

CastorIT on vuonna 2010 perustettu SAP-ratkaisuihin keskittyvä asiantuntijayritys. Toimintamme perustana on sitoutunut ja motivoitunut tiimi alansa parhaita asiantuntijoita. Tehtävämme on auttaa yrityksiä menestymään kehittämällä ja ylläpitämällä erilaisia prosesseja ja SAP-ratkaisuja. CastorIT:n liikevaihto vuonna 2019 oli 7,3 miljoonaa euroa ja liikevoitto 0,9 miljoonaa euroa. CastorIT:llä on noin 60 työntekijää.