Bilot on päättänyt henkilöstön optio-ohjelmasta

Bilot Oyj, Yhtiötiedote 12.8.2020 klo 19.00

Sisäpiiritieto

Bilot Oyj:n (”Bilot” tai ”Yhtiö”) hallitus on päättänyt 12.8.2020 Yhtiön optio-ohjelmasta. Päätös perustuu Yhtiön yhtiökokouksen 14.2.2020 antamaan valtuutukseen optio-oikeuksien antamisesta sekä hallituksen 28.2.2020 päättämiin keskeisiin ehtoihin, jotka on sisällytetty Yhtiön listautumisen yhteydessä 28.2.2020 julkaisemaan yhtiöesitteeseen.

Optio-oikeuksia voidaan antaa yhteensä enintään 99 502 kappaletta, ja ne oikeuttavat merkitsemään yhteensä enintään yhtä monta Yhtiön uutta tai sen hallussa olevaa osaketta. Optio-oikeudet merkitään tunnuksella 2020A.

Optio-oikeudet annetaan Yhtiön ja sen kokonaan omistamien tytäryhtiöiden työntekijöille, jotka ovat merkinneet osakkeita osana listautumisantia toteutetussa henkilöstöannissa ja olleet henkilöstöannin merkintäaikana vakituisessa työ- tai toimisuhteessa Yhtiöön tai sen tytäryhtiöihin sekä Yhtiön ja sen kokonaan omistamien tytäryhtiöiden hallituksen ja johtoryhmän jäsenille.

Optio-oikeuksien antamiselle on Yhtiön kannalta painava taloudellinen syy, koska optio-oikeudet on tarkoitettu osaksi konsernin palveluksessa olevien henkilöiden kannustin- ja sitouttamisjärjestelmää.

Kukin optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään yhden (1) Yhtiön uuden tai sen hallussa olevan osakkeen. Osakkeen merkintähinta on 6,70 euroa. Merkintähinta vastaa listautumisannin osana toteutettujen yleisöannin ja instituutioannin merkintähintaa. Osakkeiden merkintähinta merkitään yhtiön sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.  Optio-oikeuksilla merkittävien osakkeiden merkintäaika alkaa 1.3.2022.

Optio-oikeudet annetaan vastikkeetta. Optio-oikeuksilla tapahtuvien osakemerkintöjen seurauksena Yhtiön osakkeiden lukumäärä voi nousta enintään 99 502 osakkeella, jos merkinnässä annetaan uusia osakkeita. Nyt liikkeeseen laskettavien optio-oikeuksien perusteella merkittävät osakkeet vastaavat tiedotteen päivämäärällä yhteensä enintään 2,6 prosenttia Yhtiön kaikista osakkeista ja äänistä mahdollisen osakemerkinnän jälkeen, jos osakkeita merkitään enimmäismäärä.

Optio-oikeuksien 2020A ehdot ovat tämän tiedotteen liitteenä ja nähtävissä Yhtiön verkkosivuilla https://bilot.group/fi/sijoittajat/osakkeet-ja-osakepaaoma/optio-ohjelma/.

BILOT OYJ
HALLITUS

Lisätietoja:

Mika Tanner, toimitusjohtaja, Bilot Oyj
puh.
+ 358 40 544 0477
mika.tanner@bilot.fi

Hyväksytty neuvonantaja:
Alexander Corporate Finance Oy

puh. +358 50 520 4098

Jakelu

www.bilot.fi

Bilot Oyj on suomalainen ohjelmisto- ja IT-palveluyhtiö, joka luo yrityksille strategista kilpailuetua rakentamalla ylivertaista digitaalista asiakaskokemusta. Bilot tarjoaa asiakkailleen kattavan valikoiman digitaalisia palveluita ja ratkaisuita asiakaspolun eri vaiheisiin sekä tekoälyä ja analytiikkaa valjastavia älykkäitä myynnin ja markkinoinnin työkaluja. Yhtiöllä on tunnustettua huippuosaamista ja Suomessa merkittävä markkina-asema johtavissa ohjelmistoalustoissa ja keskeisissä teknologiaekosysteemeissä (mm. SAP ja Microsoft) sekä niiden integroinnissa saumattomaksi osaksi asiakkaiden liiketoimintaa. Bilot syntyi vuonna 2005 halusta luoda alan paras työpaikka parhaille osaajille. Bilotilla on noin 140 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Vuonna 2019 Bilot-konsernin liikevaihto oli noin 18,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman liikearvon poistoja (EBITA) noin 1,7 miljoonaa euroa.