Bilot Oyj: Muutoksia Bilot Oyj:n johtoryhmässä

Bilot Oyj Yhtiötiedote 11.6.2021 kello 9.15
Sisäpiiritieto

Ohjelmisto- ja IT-palveluyhtiö Bilot Oyj:n johtoryhmän kokoonpano muuttuu. Liiketoiminta- ja kehitysjohtaja (Emerging & Growth Business) Mikko Koljonen on ilmoittanut siirtyvänsä pois yhtiön palveluksesta ja jää pois johtoryhmästä 11.6.2021.

“Maailman parhaat kollegat ja asiakkaat – Bilot viiteen sanaan tiivistettynä! On ollut etuoikeus päästä rakentamaan tällaisen yhtiön kasvutarinaa start-up-vaiheesta aina viime vuoden listautumiseen ja sen jälkeiseen aikaan. Lähes kolmentoista Bilot-vuoden jälkeen koen kuitenkin, että nyt on hyvä hetki siirtyä uusiin haasteisiin. Kiitän kaikkia Biloteja yhteisestä matkasta ja toivotan yhtiölle kaikkea hyvää”, sanoo Mikko Koljonen.

Strategiajohtaja Mathias Hjelt siirtyy johtamaan Bilotin uutta kasvu- ja teknologiastrategian yksikköä. Uudessa tehtävässään Hjelt raportoi suoraan Bilotin toimitusjohtajalle Ville Himbergille.

“Mathiaksen kansainvälinen kokemus Ruotsin toimiston perustamisesta  ja syvällinen ymmärrys Bilotin tarjoomasta tekevät hänestä juuri sopivan henkilön johtamaan uutta tiimiä, eräänlaista pikavenettä, joka kartoittaa Bilotin tulevia kasvumahdollisuuksia muun muassa uusilla osaamisalueilla ja Suomen rajojen ulkopuolella”, kertoo Himberg.

Konsernin johtoryhmän kokoonpano on 14.6.2021 alkaen:

Ville Himberg, toimitusjohtaja

Mikko Marttinen, talousjohtaja

Mari Kuha, henkilöstöjohtaja

Kristiina Sarén, myyntijohtaja (Sales and Business Growth)

Riku Kärkkäinen, liiketoimintajohtaja (Customer Experience)

Vesa Niininen, liiketoimintajohtaja (Intelligent Enterprise)

Martti Hietalahti, liiketoimintajohtaja (Processes & Platforms)

Johtoryhmän kokoonpanolla halutaan lujittaa Bilotin operatiivisen toiminnan kulmakiviä: yksiköiden välistä yhteistoimintaa, myyntiä, osaamisen kehittämistä ja asiakastyytyväisyyttä.

“Tavoitteenamme on 50 miljoonan euron liikevaihto vuoteen 2024 mennessä. Tämä on tarkoitus saavuttaa orgaanisen kasvun lisäksi yritysostoilla. Samaan aikaan meidän on pidettävä huolta siitä, että nykyisen organisaatiomme perusasiat ovat vankalla pohjalla  ja kestävät tulevan kasvun. Näin myös varmistamme, että olemme valmiita mahdollisiin yritysostoihin”, toteaa Himberg.

Ville Himberg

puh. +358 50 586 5133

Hyväksytty neuvonantaja

puh. +358 50 520 4098

Bilot lyhyesti

Bilot Oyj on suomalainen ohjelmisto- ja IT-palveluyhtiö, joka luo yrityksille strategista kilpailuetua rakentamalla ylivertaista digitaalista asiakaskokemusta. Bilot tarjoaa asiakkailleen kattavan valikoiman digitaalisia palveluita ja ratkaisuita asiakaspolun eri vaiheisiin sekä tekoälyä ja analytiikkaa valjastavia älykkäitä myynnin ja markkinoinnin työkaluja. Yhtiöllä on tunnustettua huippuosaamista ja Suomessa merkittävä markkina-asema johtavissa ohjelmistoalustoissa ja keskeisissä teknologiaekosysteemeissä (mm. SAP ja Microsoft) sekä niiden integroinnissa saumattomaksi osaksi asiakkaiden liiketoimintaa. Bilot syntyi vuonna 2005 halusta luoda alan paras työpaikka parhaille osaajille. Bilotilla on noin 200 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Vuonna 2020 Bilot-konsernin liikevaihto oli noin 18,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman liikearvon poistoja (EBITA) noin 0,8 miljoonaa euroa.