Bilot Oyj:n hallituksen päätökset pääomanpalautuksesta, optio-oikeuksien hankkimisesta sekä optioiden perusteella tehtävien osakemerkintöjen määräajasta

Bilot Oyj  Yhtiötiedote 26.4.2022 kello 12.00

Bilot Oyj:n (Yhtiö tai Bilot) hallitus päätti 26.4.2022 pääomanpalautuksesta. Lisäksi hallitus päätti tarjoutua hankkimaan Optio-ohjelmien 2020A ja 2021-2025 perusteella annetut optio-oikeudet. Mikäli optio-oikeuden haltija ei halua tarjota optio-oikeuttaan Yhtiölle, hän voi vaihtoehtoisesti merkitä Yhtiön osakkeita ennen Yhtiön ja Vincit Oyj:n suunnitellun sulautumisen täytäntöönpanoa hallituksen määräämänä aikana alla olevan mukaisesti. Sulautumisen täytäntöönpano edellyttää, että kaikki yhdistymissopimuksen mukaiset täytäntöönpanon edellytykset täyttyvät. Täytäntöönpanon edellytykset on kuvattu yksityiskohtaisesti 8.4.2022 julkaistun sulautumisesitteen kohdassa 6.7.3. Yhtiön ja Vincit Oyj:n hallitukset arvioivat lopullisesti yhdistymissopimuksen mukaisia sulautumisen täytäntöönpanon edellytyksiä lähempänä suunniteltua sulautumisen täytäntöönpanopäivää eli 1.7.2022.

Pääomanpalautus

Hallitus päätti yhtiökokouksen 20.4.2022 antaman valtuutuksen perusteella jakaa osakkeenomistajille pääomanpalautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 0,7595 euroa kultakin ulkona olevalta osakkeelta eli yhteensä noin 4.399.863 euroa. Pääomanpalautus maksetaan osakkeenomistajalle, joka on pääomanpalautuksen täsmäytyspäivänä 2.5.2022 rekisteröitynä Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään Yhtiön osakasluetteloon. Pääomanpalautus maksetaan 11.5.2022.

Optio-oikeuksien hankkiminen

Hallitus päätti Optio-ohjelmien 2020A ja 2021-2025 perusteella annettujen optio-oikeuksien hankkimisesta seuraavin ehdoin:

1. Optio-ohjelman 2020A perusteella annetuista optio-oikeuksista tarjottava hinta on 1,20 euroa ja Optio-ohjelman 2021 perusteella annetuista optio-oikeuksista tarjottava hinta on 1,10 euroa. Optio-oikeuksia hankitaan yhteensä enintään 250.000 eurolla.
  2. Optio-oikeudet tulee tarjota Yhtiön hankittavaksi 2.5.2022 klo 10.00 ja 6.5.2022 klo 16.00 välisenä aikana. Yhtiö ei hanki tämän jälkeen tarjottuja optio-oikeuksia. Optio-oikeudet tarjotaan Yhtiölle hankittavaksi optio-oikeuksien haltijoiden portaalin välityksellä. Optio-oikeuksien haltijoille lähetetään tarkemmat ohjeet Yhtiön tiedossa olevien yhteystietojen mukaisesti.
  3. Optio-oikeuksista tarjottava hankintahinta maksetaan 11.5.2022.

Optio-oikeuksien perusteella tehtävien osakemerkintöjen määräaika

Optio-ohjelmien 2018, 2020A ja 2021-2025 ehtojen mukaisesti tilanteessa, jossa Yhtiö päättää sulautua sulautuvana yhtiönä toiseen yhtiöön, hallitus antaa optio-oikeuksien haltijoille oikeuden merkitä osakkeet hallituksen asettamana määräaikana ennen sulautumisen tai jakautumisen täytäntöönpanon rekisteröimistä siltä osin kuin optio-oikeuksien perusteella merkittävissä olevien osakkeiden merkintäaika on alkanut.

Hallitus päätti, että optio-oikeuksien haltijoiden tulee tehdä ja maksaa mahdolliset osakkeiden merkintänsä optio-oikeuksien perusteella 2.5.2022 klo 10.00 ja 6.5.2022 klo 16.00 välisenä aikana. Tämän jälkeen merkintäoikeutta ei enää ole.

Optio-oikeuksien perusteella merkittävät osakkeet eivät oikeuta 11.5.2022 maksettavaan pääomanpalautukseen eikä pääomanpalautus vaikuta optio-oikeuksien ehtoihin.  Osakkeenomistajan oikeudet alkavat sinä päivänä, kun osakkeet on merkitty kaupparekisteriin.

Mikko Marttinen

talousjohtaja

Aktia Alexander Corporate Finance Oy

Bilot lyhyesti:

Bilot Oyj on suomalainen IT-palveluyhtiö, joka luo yrityksille strategista kilpailuetua kokonaisvaltaisena digitaalisen liiketoiminnan kehittäjänä. Bilot tarjoaa asiakkailleen kattavan valikoiman digitaalisia palveluita ja ratkaisuita asiakaspolun eri vaiheisiin sekä tekoälyä ja analytiikkaa valjastavia älykkäitä myynnin ja markkinoinnin työkaluja. Yhtiöllä on tunnustettua huippuosaamista ja Suomessa merkittävä markkina-asema digitaalisen kaupankäynnin strategioissa, johtavissa ohjelmistoalustoissa ja keskeisissä teknologiaekosysteemeissä (mm. SAP ja Microsoft) sekä niiden integroinnissa saumattomaksi osaksi asiakkaiden liiketoimintaa. Bilot syntyi vuonna 2005 halusta luoda alan paras työpaikka parhaille osaajille. Bilotilla on noin 240 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Vuonna 2021 Bilot-konsernin liikevaihto oli noin 27,1 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman liikearvon poistoja (EBITA) noin 0,4 miljoonaa euroa.

Tutustu Bilotiin paremmin osoitteessa www.bilot.fi.

Tärkeitä tietoja

Tämä tiedote ei ole tarjous sulautumisvastikeosakkeista Yhdysvalloissa, eikä sitä ole tarkoitettu levitettäväksi Yhdysvaltoihin tai Yhdysvalloissa tai missään muussa valtiossa, jossa tiedotteen jakelu olisi soveltuvien lakien vastaista. Sulautumisvastikeosakkeita ei ole rekisteröity eikä rekisteröidä Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (”Yhdysvaltain arvopaperilaki”) mukaisesti, eikä niitä saa tarjota, myydä tai toimittaa Yhdysvaltoihin tai Yhdysvalloissa paitsi Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimuksista säädetyn poikkeuksen nojalla tai transaktiossa, johon Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimukset eivät sovellu.

Tämä tiedote ei ole Bilotin antama tai Bilotin puolesta annettu tarjous tai tarjouspyyntö ostaa arvopapereita.

Tämä tiedote sisältää ”tulevaisuutta koskevia lausumia”, jotka perustuvat tämänhetkisiin suunnitelmiin, arvioihin, ennusteisiin ja odotuksiin, eivätkä ne ole takeita tulevasta tuloksesta. Ne perustuvat tiettyihin tällä hetkellä perusteltavissa oleviin odotuksiin ja oletuksiin, jotka saattavat osoittautua virheellisiksi. Osakkeenomistajien ei pitäisi luottaa näihin tulevaisuutta koskeviin lausumiin. Lukuisat tekijät saattavat aiheuttaa sen, että yhdistyneen yhtiön todellinen liiketoiminnan tulos tai taloudellinen asema eroaa olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa nimenomaisesti ilmaistusta tai niistä pääteltävissä olevasta liiketoiminnan tuloksesta tai taloudellisesta asemasta. Bilot, Vincit Oyj (Vincit) tai mikään niiden lähipiiriin kuuluvista tahoista, neuvonantajista tai edustajista tai mikään muu taho ei ole velvollinen tarkastamaan, vahvistamaan tai julkaisemaan mitään muutoksia mihinkään tulevaisuutta koskeviin lausumiin, jotta niissä otettaisiin huomioon tämän tiedotteen päivämäärän jälkeiset tapahtumat tai olosuhteet.

Tämä tiedote sisältää Bilotin ja Vincitin laatimia useisiin oletuksiin ja päätelmiin perustuvia arvioita synergiaeduista, joita Sulautumisella ja Bilotin ja Vincitin liiketoimintojen yhdistämisellä odotetaan saavutettavan, sekä arvioita yhdistymisestä aiheutuvista kustannuksista. Tällaiset arviot kuvaavat Sulautumisesta ja Bilotin ja Vincitin liiketoimintojen yhdistämisestä aiheutuvia odotettuja tulevaisuuden vaikutuksia yhdistyneen yhtiön liiketoimintaan, taloudelliseen asemaan ja liiketoiminnan tulokseen. Oletukset arvioiduista synergiaeduista ja niihin liittyvistä yhdistymiskustannuksista ovat luonteeltaan epävarmoja, ja niihin liittyy monenlaisia merkittäviä liiketoimintaan, talouteen ja kilpailuun liittyviä riskejä ja epävarmuustekijöitä, jotka voivat aiheuttaa sen, että Sulautumisesta ja Bilotin ja Vincitin liiketoimintojen yhdistymisestä mahdollisesti saatavat todelliset synergiaedut ja niihin liittyvät yhdistymiskustannukset poikkeavat olennaisesti tässä tiedotteessa esitetyistä arvioista. Lisäksi ei voi olla varmuutta siitä, että Sulautuminen toteutuu tässä tiedotteessa ja sulautumisesitteessä kuvatulla tavalla ja aikataulussa tai lainkaan.