BILOT OYJ:N JA VINCIT OYJ:N SULAUTUMINEN REKISTERÖIDÄÄN JA KAUPANKÄYNTI SULAUTUMISVASTIKKEENA ANNETTAVILLA VINCIT OYJ:N OSAKKEILLA ALKAA 1.7.2022

Bilot Oyj Yhtiötiedote 30.6.2022 kello 15.00

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI YHDYSVALLOISSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA JULKISTAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI SOVELTUVIEN LAKIEN VASTAISTA.

Bilot Oyj (Bilot) ja Vincit Oyj (Vincit) tiedottivat 28.6.2022 sulautumisen täytäntöönpanon edellytysten täyttyneen ja hallitusten päättäneen sulautumisen täytäntöönpanosta. Bilot ja Vincit vahvistavat, että sulautumisen täytäntöönpano rekisteröidään kaupparekisteriin ennakoidun mukaisesti 1.7.2022.

Sulautumisen yhteydessä Bilotin osakkeenomistajille sulautumisvastikkeena annettavat yhteensä 4 208 629 Vincitin uutta osaketta rekisteröidään kaupparekisteriin ja ne kirjataan Bilotin osakkeenomistajien arvo-osuustileille 1.7.2022.

Nasdaq Helsinki Oy (Nasdaq Helsinki) on hyväksynyt Vincitin uusia osakkeita koskevan listalleottohakemuksen. Kaupankäynti 4 208 629 uudella osakkeella, jotka otetaan kaupankäynnin kohteeksi First North Growth Market Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella VINCIT (ISIN-koodi FI4000185533), alkaa 1.7.2022. Bilotin osakkeiden viimeinen kaupankäynti- ja listallaolopäivä First North Growth Market Finland -markkinapaikalla on 30.6.2022.

Bilot toteutti vuonna 2020 Castor IT Oy:n koko osakekannan kaupan ja vuonna 2021 Motley Agencyn  Oy:n koko osakekannan kaupan antamalla vastikkeena omia osakkeitaan.  Myyjät panttasivat vastikeosakkeitaan kaupanvastuiden vakuudeksi ja niitä koski kaupan yhteydessä sovitut luovutusrajoitukset. Nämä panttaukset vapautetaan ja luovutusrajoitukset poistetaan sulautumisen täytäntöönpanon yhteydessä.  Motley Agency Oy:n osakekannan hankinnan kautta Bilotin osakkeenomistajaksi tullut Motley Mothership Oy on sitoutunut sulautumisen yhteydessä tietyin tavanomaisin ehdoin ja edellytyksin vastikeosakkeita koskeviin luovutusrajoituksiin, jotka päättyvät 29.10.2023.

Vincit julkistaa Bilotin puolivuosikatsauksen ajanjaksolta 1.1.2022–30.6.2022 25.8.2022. Bilotin tilinpäätös samalta ajanjaksolta sekä muu Bilotin lopputilitykseen liittyvä aineisto julkistetaan niiden valmistuttua arviolta elokuun 2022 aikana, minkä jälkeen Bilotin osakkeenomistajat kutsutaan osakkeenomistajien kokoukseen vahvistamaan lopputilitys.

Aktia Alexander Corporate Finance Oy toimi Bilotin taloudellisena neuvonantajana ja Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy Bilotin oikeudellisena neuvonantajana yhdistymisessä. Vincitin oikeudellisena neuvonantajana toimi Dottir Asianajotoimisto Oy.

Jens Krogell

Aktia Alexander Corporate Finance Oy

Bilot lyhyesti:

Bilot Oyj on suomalainen IT-palveluyhtiö, joka luo yrityksille strategista kilpailuetua kokonaisvaltaisena digitaalisen liiketoiminnan kehittäjänä. Bilot tarjoaa asiakkailleen kattavan valikoiman digitaalisia palveluita ja ratkaisuita asiakaspolun eri vaiheisiin sekä tekoälyä ja analytiikkaa valjastavia älykkäitä myynnin ja markkinoinnin työkaluja. Yhtiöllä on tunnustettua huippuosaamista ja Suomessa merkittävä markkina-asema digitaalisen kaupankäynnin strategioissa, johtavissa ohjelmistoalustoissa ja keskeisissä teknologiaekosysteemeissä (mm. SAP ja Microsoft) sekä niiden integroinnissa saumattomaksi osaksi asiakkaiden liiketoimintaa. Bilot syntyi vuonna 2005 halusta luoda alan paras työpaikka parhaille osaajille. Bilotilla on noin 240 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Vuonna 2021 Bilot-konsernin liikevaihto oli noin 27,1 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman liikearvon poistoja (EBITA) noin 0,4 miljoonaa euroa.

Tutustu Bilotiin paremmin osoitteessa www.bilot.fi.

Vincit lyhyesti:

Vincit on huippuasiantuntijaorganisaatio, joka tarjoaa asiakkailleen aina toimivinta digitaalisuutta ymmärrettävässä paketissa, jotta huominen ei pelota. Vincit Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla, kaupankäyntitunnus VINCIT. www.vincit.fi

Tärkeitä tietoja

Tämä tiedote ei ole tarjous sulautumisvastikeosakkeista Yhdysvalloissa, eikä sitä ole tarkoitettu levitettäväksi Yhdysvaltoihin tai Yhdysvalloissa tai missään muussa valtiossa, jossa tiedotteen jakelu olisi soveltuvien lakien vastaista. Sulautumisvastikeosakkeita ei ole rekisteröity eikä rekisteröidä Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (Yhdysvaltain arvopaperilaki) mukaisesti, eikä niitä saa tarjota, myydä tai toimittaa Yhdysvaltoihin tai Yhdysvalloissa paitsi Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimuksista säädetyn poikkeuksen nojalla tai transaktiossa, johon Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimukset eivät sovellu.

Tämä tiedote ei ole Bilotin tai Vincitin antama tai niiden puolesta annettu tarjous tai tarjouspyyntö ostaa arvopapereita.