Biohit ja Euro Diagnostica allekirjoittivat jakelijasopimuksen

Biohit Oyj Lehdistötiedote 28.05.2012 klo 15.30

Biohit Oyj on allekirjoittanut jakelijasopimuksen kansainvälisen Euro Diagnostican kanssa. Ruotsissa sijaitseva Euro Diagnostica saa yksinoikeuden Biohitin biomerkkitesti Gastropanelin jakeluun Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Sen lisäksi yritys toimii GastroPanelin jakelijana Saksassa, Hollannissa ja Sveitsissä.

GastroPanel on verinäytteestä otettava testi, joka auttaa erottamaan terveet ja sairaat mahat toisistaan luotettavasti sekä priorisoimaan jatkotutkimuksia tarvitsevat potilaat. Autoimmuunituotteisiin keskittynyt ruotsalainen Wieslab ottaa myös GastroPanelin tuotevalikoimaansa Ruotsissa ja Hollannissa.

‘’Odotamme innolla yhteistyötä Biohitin kanssa, sillä heidän tuotesalkkunsa tuo lisäarvoa EuroDiagnostiikan liiketoiminnalle.’’ sanoo Euro Diagnostican toimitusjohtaja Else Beth Trautner.

Biohitin toimitusjohtaja Semi Korpela on myös tyytyväinen sopimukseen. ‘’ Kyseessä on uusi avaus Pohjoismaihin ja Euro Diagnostica sopii hyvin yhteistyökumppaniksemme’’.

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys, jonka tavoitteena on parantaa ihmisten terveyttä ja elämisen laatua. Biohit on erikoistunut tuotteisiin ja järjestelmiin, jotka edistävät ruoansulatuskanavan sairauksien diagnostiikkaa ja ennaltaehkäisyä.

EuroDiagnostica lyhyesti
Euro Diagnostica is a full service diagnostic solutions company. During the last two decades, its world class scientists have been the first to develop and produce top quality ELISA kits for ANCA, anti-CCP, Complement and Chromogranin A assays which are now in use all over the world.

Biohit Oyj
Semi Korpela, Toimitusjohtaja