Biohit Oyj Acetium®-imeskelytabletin jakelusopimukseen Eastar Pharmaceuticals LLC:n kanssa

Biohit Oyj pörssitiedote 15.8.2014 klo 9:30 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj on solminut jakelijasopimuksen Eastar Pharmaceuticals LLC:n kanssa. Sopimus astui voimaan välittömästi ja se antaa Eastar Pharmaceuticals LLC:lle yksinoikeudet Acetium®-imeskelytabletin jakeluun Kiinassa.

Acetium®-imeskelytabletti on tupakoitsijoille tarkoitettu valmiste, joka sitoo tupakoinnin yhteydessä sylkeen liukenevaa asetaldehydiä. Asetaldehydi on tupakansavun merkittävin syöpää aiheuttava aine, karsinogeeni. (1, 2)

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Toivotamme Eastar Pharmaceuticals LLC:n tervetulleeksi Biohitin jakelijaverkostoon. Acetium®-imeskelytabletin rekisteröinti ja jakelukanavien valmistelut käynnistyvät vahvan kumppanin kanssa välittömästi.”

Toimitusjohtaja Tony Chu, Eastar Pharmaceuticals LLC: ‘Olemme todella innoissamme yhteistyöstä Biohitin kanssa. Biohitin Acetium®-valmiste vähentää tupakoivien terveysriskejä ja siitä voi tulla olennainen osa kiinalaisten kuluttajien arkea.’

Acetium®-imeskelytabletin meneillään oleva kliininen tutkimus:
Tupakoinnin lopettamiseen tähtäävä tutkimus, tutkimusvalmisteena Acetium®-imeskelytabletti, lue lisää: http://goo.gl/6WQLLv.

Lähteet:
(1) Haussmann H-J (2012) Use of hazard indices for a theoretical evaluation of cigarette smoke composition. Chem Res Toxicol 2012;25:794-810.
(2) Burns DM et al (2008) Mandated lowering of toxicants in cigarette smoke: a description of the World Health Organization TobReg proposal. Tob Control 2008;17:132-41.

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Eastar Pharmaceuticals LLC lyhyesti

Eastar Pharmaceuticals LLC on yhdysvaltalainen lääketeollisuuden sijoitusneuvonta- ja lisensointiyhtiö. Strategisten kumppaneiden, tytäryhtiöiden ja yhteisyritysten kanssa EASTAR lisensoi ja markkinoi innovatiivisia lääkkeitä, lääkinnällisiä laitteita, diagnostiikkaa ja terveyteen liittyviä tuotteita Kiinaan ja Kaakkois-Aasian maihin. www.chinaeastar.com/en/