Biohit Oyj ja R-kioski aloittavat yhteistyön

Biohit Oyj lehdistötiedote 16.11.2016 klo 09:30 paikallista aikaa (EET)

Biohit Oyj ja R-kioski aloittavat yhteistyön. R-kioski myy ja markkinoi lahjakortteja Biohit Oyj:n terveysmittauksiin kuluttajille kioskeissaan ympäri Suomen. Sopimus astuu voimaan välittömästi ja käynnistyy lanseerauksella joulukuun 2016 aikana.

Lahjakortit oikeuttavat ostajan seuraaviin Biohitin laboratoriopalveluiden testeihin tai testikokonaisuuksiin:

·         Mahalaukun terveystesti GastroPanel®

·         Vitamiinitestit, joihin sisältyy D-vitamiinin ja aktiivisen B12-vitamiinin mittaus

·         Mahalaukun terveystesti + vitamiinitestit + keliakiapikatesti

Biohitin ainutlaatuisella GastroPanel®- mahalaukun terveystestillä saadaan diagnoosi paitsi helikobakteeri-infektiosta myös sen tai autoimmuunitaudin aiheuttamasta mahalaukun limakalvon surkastumasta eli atrofisesta gastriitista, johon liittyy hapoton maha (1, 2). Yleisesti käytössä olevat muut helikobakteeritestit, kuten 13C-ureahengitystesti, eivät löydä atrofista gastriittia (3), johon liittyy kohonnut maha- ja ruokatorvisyövän riski sekä B12-vitamiinin, kalsiumin ja raudan imeytymishäiriö. D-vitamiinitesti paljastaa D-vitamiinin puutoksen, joka yhdessä kalsiumin imeytymishäiriön kanssa altistaa osteoporoosille ja esimerkiksi luuston haurastumiselle ja murtumille. Aktiivisen B12-vitamiinin mittauksessa selviää B12-vitamiinin puutos, joka usein on oireeton ja jonka merkittävin syy on atrofinen gastriitti. B12-vitamiinin puutos voi aiheuttaa esimerkiksi muistihäiriöitä, masennusta ja dementiaa (1). Yleinen autoimmuunitauteihin kuuluva keliakia voidaan todeta Biohitin pikatestillä. Keliakiaan sekä muihin autoimmuunitauteihin, kuten tyypin 1 diabetekseen, kilpirauhastulehdukseen ja nivelreumaan, liittyy usein autoimmuuni atrofinen gastriitti, jonka GastroPanel® myös löytää.

Lahjakorttia voi käyttää Biohit Laboratoriopalveluissa Helsingissä (ajanvaraus 0400 603 222 arkisin klo 9-15) sekä eri puolella Suomea järjestettävissä terveysmittaustapahtumissa, joihin ajan voi varata seuraavassa osoitteessa: www.biohit.fi/varaaverkossa

Toimitusjohtaja Teemu Rissanen, R-kioski Oy: ”R-kioski on edelläkävijä palveluiden tarjoamisessa asiakkaille. Tämä uusi avaus nivoutuu saumattomasti R-kioskin kasvavaan palvelutarjontaan ja vastaa asiakaslupaukseen.”

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Jatkossa ruoansulatuskanavan terveystesteihin pääsee entistä vaivattomammin, kun lahjakortteja on saatavilla R-kioskeissa ympäri Suomea.”

www.biohit.fi/lahjakortti
www.biohit.fi/varaaverkossa

1. www.biohit.fi/lisatietoja

2. www.gastropanel.com/fi/kustannushyoty/gastropanelilla-saavutettavat-kustannussaastot-seulonnassa

3. http://www.biohithealthcare.com/limitations-of-helicobacter-pylori-diagnostics

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

R-kioski Oy lyhyesti

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 615 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %. Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2015 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,6 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 400. Vuonna 2015 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,0 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 36 000.