Biohit Oyj kommentoi kiinalaisen jakelijansa tiedotetta

Biohit Oyj yhtiötiedote 5.1.2018 klo 14:30 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj ei tyypillisesti kommentoi jakelijoidensa tai kolmansien osapuolten tiedottamia asioita, mutta johtuen mediassa esitetyistä yksityiskohdista ja niiden mahdollisesta vaikutuksesta yhtiön osakekurssiin Biohit Oyj antaa seuraavan lausunnon:

Biohit Oyj:n jakelija, kokonaan kiinalaisessa omistuksessa oleva Biohit HealthCare (Hefei) Co. Ltd on tiedottanut laajentavansa GastroPanel-tuotantokapasiteettiaan ja tuovansa GastroPanel-tuotteen uusille teknologia-alustoille ja instrumenteille. Tiedotettu investointi tuotantokapasiteetin kasvattamiseen on huomattava, noin 38,4 miljoonaa euroa. Investoinnin seurauksena tuotantokapasiteetti on mahdollista nostaa 75 miljoonaan testiin vuositasolla. Biohit Oyj toimittaa olemassa olevan sopimuksen mukaan valmistukseen tarvittavia raaka-aineita ja saa tuotteiden nettomyyntiin pohjautuvan rojaltimaksun. Biohit Oyj ei voi tässä vaiheessa arvioida investoinnin vaikuttavuutta Biohit Oyj:n myöhempiin tuloksiin.

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap /Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi