Biohit Oyj:n B-osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla II 2013

Biohit Oyj Pörssitiedote 18.6.2015 klo 9:30 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj:n II 2013 optio-oikeuksilla on 5.5.2015 ja 23.4.2015 merkitty yhteensä 95.000 yhtiön uutta B-osaketta. Kyseiset osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin 18.6.2015 ja ne tuottavat samat oikeudet kuin yhtiön vanhat B-osakkeet tästä lähtien. Uudet osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena NASDAQ OMX Helsingissä yhdessä vanhojen B-osakkeiden kanssa arviolta 22.6.2015.

Osakkeen merkintähinta kyseisillä optio-oikeuksilla oli 2,2766 euroa osakkeelta. Osakkeiden yhteenlaskettu merkintähinta 216 277 euroa kirjataan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon, eikä yhtiön osakepääoma muutu osakemerkinnän johdosta. Osakkeilla ei ole nimellisarvoa.

Merkinnän seurauksena Biohit Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärä nousee 14 315 593 osakkeeseen (14 220 593) ja B-osakkeiden lukumäärä 11 340 093 osakkeeseen (11 245 093). Uudet osakkeet vastaavat prosentuaalisesti 0,66 % osuutta Biohit Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärästä ja 0,13 % osuutta äänistä rekisteröinnin jälkeen.

Optio-oikeuksilla II 2013 osakkeiden merkintäaika alkoi 1.7.2013 ja päättyy 30.6.2015. Nyt merkityt osakkeet ovat II 2013 optio-oikeussarjan viimeinen merkintäerä. Optio-ohjelma perustuu hallituksen 19.6.2013 tekemään päätökseen, jonka pohjana on varsinaisen yhtiökokouksen 14.4.2014 valtuutus. Optio-ohjelman ehdot ja lisätietoja on nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.biohit.fi.

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi