BIOHIT OYJ:N OMISTUSPOHJA LAAJENEMASSA

Biohit Oyj Pörssitiedote 13.4.2018 klo 09:30 paikallista aikaa (EEST)

Yhtiön tietoon on tullut, että Biohit Oyj:n omistuspohja on mahdollisesti laajenemassa.

Mahdollisen osakekaupan myötä Biohit Oyj:n yhteistyökumppani Biohit Healthcare (Hefei) Co. Ltd ostaa Osmo Suovaniemeltä, hänen perheeltään ja heidän omistuksessaan olevalta Interlab Oy:ltä Biohit Oyj:n A-osakkeita ja noteerattuja B-osakkeita hintaan 4,26 euroa / osake. Kaupan toteutuessa Biohit Healthcare (Hefei) Co. Ltd:llä on 33,2 % Biohit Oyj:n kaikista osakkeista ja 29,5 % osakkeisiin perustuvasta äänimäärästä.

Kaupan tarkoituksena on laajentaa Biohit Oyj:n omistuspohjaa ja syventää yhteistyötä uuden omistajan kanssa kasvavilla Kiinan markkinoilla, kuitenkin niin, että osakkeisiin perustuva yli 50 %:n äänivalta säilyy yhtiön perustajalla ja hallituksen puheenjohtajalla Osmo Suovaniemellä.

Kauppa vaatii toteutuakseen onnistuneet viranomaishyväksynnät ja se on tarkoitus toteuttaa toukokuun loppuun mennessä.

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi