Biohit Oyj:n uudet B-osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin osana osakevaihtosopimusta Genetic Analysis AS:n kanssa

Biohit Oyj pörssitiedote 12.2.2016 at 09:30 local time (EET)

Osana 5.1.2016 tiedotettua osakevaihtosopimusta Genetic Analysis AS:n kanssa Biohit Oyj on toteuttanut suunnatun osakeannin Genetic Analysis AS:lle 350 000 kpl:sta uusia B-osakkeita.

Uudet B-osakkeet osakkeet rekisteröitiin kaupparekisteriin 12.2.2016, ja ne tuottavat rekisteröimisestä lähtien samat oikeudet osakkeenomistajalle kuin yhtiön vanhat B-osakkeet. Uudet osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena NASDAQ OMX Helsingissä yhdessä vanhojen B-osakkeiden kanssa arviolta 15.2.2016.

Osakkeen merkintähinta maksetaan apporttiomaisuudella, joka vastaa 8 543 036 kpl Genetic Analysis AS:n osaketta ja 18 % Genetic Analysis AS:n koko osakekannasta. Biohit Oyj:n osakepääoma ei muutu osakemerkinnän johdosta, sillä osakkeilla ei ole nimellisarvoa.

Merkinnän seurauksena Biohit Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärä nousee 14 698 533 osakkeeseen (14 348 533) ja B-osakkeiden lukumäärä 11 723 033 osakkeeseen (11 373 033). Uudet osakkeet vastaavat prosentuaalisesti 2,38 % osuutta Biohit Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärästä ja 0,49 % osuutta äänistä rekisteröinnin jälkeen.

Suunnattu osakeanti perustuu hallituksen 14.12.2015 tekemään päätökseen, jonka pohjana on varsinaisen yhtiökokouksen 14.4.2014 tekemä valtuutus.

Biohit Oyj:n pörssitiedote 22.1.2016 Genetic Analysis AS:n yhtiökokous on hyväksynyt osakevaihdon Biohit Oyj:n kanssa
Biohit Oyj:n pörssitiedote 5.1.2016 Biohit Oyj ostaa osuuden norjalaisesta Genetic Analysis AS -yrityksestä suunnatulla osakeannilla

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap /Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Genetic Analysis AS lyhyesti