Biohitille pikatestien jakelija Saksaan

Biohit Oyj lehdistötiedote 26.6.2014 klo 17:50 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj ja Bestbion dx GmbH ovat solmineet sopimuksen Biohitin pikatestien jakelusta Saksassa. Saksalainen Bestbion dx on erikoistunut mikrobiologiaan, tartuntatauteihin, sydänsairauksiin, immunologiaan sekä vierihoitotesteihin ja toimialan 30 vuoden kokemuksella tuo huomattavasti lisää  asiantuntijuutta Biohitin jakelijaverkostoon. Sopimus kattaa Biohitin koko pikatestivalikoiman.

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Olemme innoissamme yhteistyöstä Bestbionin kanssa. Biohitin pikatestivalikoima sopii erittäin hyvin Bestbionin jo olemassa olevaan jakeluverkostoon Saksassa. Esimerkiksi keliakiaa voidaan diagnosoida sormenpään verinäytteellä kymmenessä minuutissa, mikä on lapsipotilailla käyttäjäystävällinen testi.”

Toimitusjohtaja Bernd Stammel , Bestbion dx GmbH: ”Bestbion dx on ilahtunut ryhtyessään Biohitin pikatestijakelijaksi Saksassa. Biohitin tuotteet ovat merkittävä lisä Bestbionin kattavaan ruoansulatuskanavan testivalikoimaan. Nyt Bestbionin valikoimaan saadaan mm. markkinoiden nopein helikobakteeripikatesti. Odotamme innolla tätä hyödyllistä ja pitkäkestoista kumppanuutta. ”

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Bestbion lyhyesti

Bestbion dx GmbH on erikoistunut innovatiivisten diagnostiikkatuotteiden jakeluun. Yhtiöllä on laaja, pitkäaikainen kokemus diagnostisten tuotteiden ja reagenssien markkinoinnista ja yhtiö keskittyy mikrobiologiaa,  tartuntatauteihin, sydänsairauksiin, immunologiaan ja vierihoitotesteihin. www.bestbiondx.de