Biohitin osakkeiden lukumäärän korotus rekisteröity kaupparekisteriin

Biohit Oyj pörssitiedote 20.3.2014 klo 9:30 paikallista aikaa (EET)

Biohit Oyj:n hallituksen hyväksymät osakemerkinnät, yhteensä 15.000 kpl yhtiön II 2013 -optio-oikeuksiin perustuvaa uutta B-osaketta, on tänään rekisteröity kaupparekisteriin. Osakkeiden merkintähinta kyseessä olevilla optio-oikeuksilla oli kolme (3) euroa osakkeelta. Osakkeista saadusta merkintähinnasta nimellisarvoa vastaava määrä 2.550 euroa kirjataan osakepääomaan ja loput (42.450 euroa) sijoitetun vapaan omaan pääoman rahastoon.

Optioiden merkinnän (15.000 osaketta) seurauksena Biohit Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärä nousee 13.825.593 osakkeeseen (13.810.593) ja B-osakkeiden lukumäärä 10.850.093 osakkeeseen (10.835.093). Yhtiön osakepääoma nousee 2.350.350,81 euroon 2.347.800,81 eurosta.

Uudet osakkeet vastaavat prosentuaalisesti 0,1 % osuutta Biohit Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärästä ja 0,02 % osuutta äänistä rekisteröinnin jälkeen.

Biohit Oyj on hakenut uusien osakkeiden ottamista kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq OMX Helsingissä samanlajisina yhtiön vanhojen osakkeiden kanssa. Osakkeet tulevat kaupankäynnin kohteeksi 21.3.2014.

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi