Chinmax Medical Systems Inc. Acetium® imeskelytabletin jakelijaksi Kiinassa

Biohit Oyj lehdistötiedote 5.6.2017 klo 09:30 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj ja Chinmax Medical Systems Inc. ovat allekirjoittaneet sopimuksen
Acetium imeskelytabletin jakelusta Kiinassa. Sopimus on solmittu alustavasti seitsemäksi vuodeksi ja se sisältää option ja aiesopimuksen yhteisyritysjärjestelystä ja paikallisesta tuotannosta, mikäli sopimuksessa asetetut myynnilliset tavoitteet saavutetaan.

Acetium imeskelytablettia voidaan käyttää tupakansavusta sylkeen liukenevan karsinogeenisen asetaldehydin sitomiseksi vaarattomaksi yhdisteeksi ja lisäksi edistämään suun terveyttä. Acetium imeskelytabletin on todettu kliinisessä tutkimuksessa olevan tehokas apu tupakoinnin lopettamisessa.

Toimitusjohtaja Kevin Shangyu Yue, Chinmax Medical Systems Inc.: ”Yhtiöllämme on pitkä kokemus liiketoiminnasta terveystuotemarkkinoilla, jossa meillä on laaja ja monipuolinen jakelukanava sekä kansainvälisiä tuotemerkkejä. Meille on kunnia saada Acetium lozengen edustus Kiinassa itsellemme. Tuote tukee portfoliotamme ja uskomme sille olevan Kiinassa kasvava kysyntä. Kiinassa valtio on pyrkinyt vähentämään tupakointia verotuksellisilla sekä mainontaa ja saatavuutta rajoittavilla toimenpiteillä ja tupakoinnin lopettamistuotteilla on maassamme kasvava markkina.”

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Uuden sopimuksen myötä Chinmax Medical Systems Inc. saa oikeudet Acetium imeskelytabletin jakeluun Kiinassa, joka on meille tärkeä markkina-alue. Kumppanillamme on yhteistyötä yli 3000 sairaalan, tupakastavieroitusklinikan ja hengityselinsairausklinikan kanssa. Tuotteen rekisteröintiprosessi on aloitettu.”

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap /Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Chinmax lyhyesti

Chinmax perustettiin Kiinassa vuonna 1996 terveystuotteiden tukkukaupaksi. Yli kahdenkymmenen kehitysvuoden aikana Chinmax on rakentanut hyvän maineen ja pitkäaikaisia kumppanuuksia johtavien globaalien lääkinnällisten- ja terveystuotetoimittajien kanssa. Myyntiin ja markkinointiin keskittyvien innovaatioiden kautta Chinmax on luonut ammattimaisen kansallisen myynti ja logistiikkaketjun, pitkälle kehitetyn loppukäyttäjiä palvelevan palveluverkon sekä johtavan markkina-aseman Kiinassa valitsemillaan markkina-alueilla. www.chinmax.com