Dow BioMedica Biohitin GastroPanel® -jakelijaksi Koreassa

Biohit Oyj Lehdistötiedote 15.2.2018 9.30 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj ja Dow BioMedica ovat allekirjoittaneet sopimuksen Biohitin GastroPanel-tuotteiden jakelusta Koreassa. Sopimus on solmittu neljäksi vuodeksi jatko-optiolla. Rekisteröinti alkaa 2018 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Toimitusjohtaja Young Gill Shin, Dow BioMedica Inc.: “Koreassa on korkea riski saada Helicobacter pylori -infektion aiheuttama atrofinen gastriitti ja siihen liittyviä riskejä, kuten mahasyöpä. Ensisijaisena tutkimuksena GastroPanel löytää potilaat, jotka tarvitsevat lisätutkimuksia, siten vähentäen tarpeettomia gastroskopiota, mikä mahdollistaa niukkojen endoskopiaresurssien käytön kustannustehokkaammin. Dow BioMedica on erittäin ylpeä yhteistyöstä Biohitin kanssa.”

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”GastroPanel on erittäin tarkka ja kustannustehokas tutkimus Helikobakteeri-infektion ja atrofisen gastriitin diagnosoimiseksi, jotka ovat kaksi tärkeintä mahasyövän riskitekijää. GastroPanel on todettu sopivaksi ja tehokkaaksi ensisijaiseksi diagnostiseksi testiksi useissa maissa, kuten Kiinassa, jossa on samankaltainen dyspepsian ja mahasyövän esiintyvyys kuin Koreassa.

www.biohit.fi/lisatietoja

www.biohit.fi/ Rationale of the Biohit GI Panel

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap /Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Dow Biomedica lyhyesti

Dow Biomedica on yksi Korean johtavia diagnosiikka-alan yrityksiä ja se on kehittänyt diagnostiikkamarkkinoita uudenlaisten biomarkkerien ja uusien teknologioiden avulla, kuten uuden sukupolven sekvensointi, vapaiden kevytketjujen analytiikka, kromograniini A -määritys.