Eroon tupakasta ilman nikotiinia: Oriola Acetium® imeskelytabletin jakelijaksi Suomessa

Biohit Oyj, Lehdistötiedote 12.3.2018 klo 10:30 paikallista aikaa (EET)

Biohit Oyj ja Oriola Oyj ovat sopineet tupakoinnin lopettamiseen tarkoitetun Acetium imeskelytabletin jakelusta apteekeissa ja muissa Oriolan myyntikanavissa. Tuote tuodaan markkinoille erikseen ilmoitettavana ajankohtana.

Uusi Acetium imeskelytabletti on tehokas ja turvallinen tuote, joka auttaa eroon tupakasta ilman riippuvuutta aiheuttavaa nikotiinia ja ilman lääkkeellisten vieroitusmenetelmien mahdollisia sivuvaikutuksia. Acetium imeskelytablettia käytetään tupakoinnin aikana ja se poistaa tehokkaasti tupakansavusta sylkeen liukenevaa karsinogeenistä asetaldehydiä. Kliinisen tutkimuksen mukaan Acetium imeskelytabletin käyttö auttaa tupakoinnin lopettamisessa (1-3).

Myyntijohtaja Minna Tähtinen, Oriola: ”On hienoa, että yhteistyömme Biohitin kanssa laajenee kattamaan Acetium imeskelytabletin jakelun. Haluamme tarjota kattavan tuotevalikoiman apteekkiasiakkaillemme, jotta he pystyvät auttamaan kuluttajia heidän erilaisten tarpeidensa kanssa. Apteekeilla on tärkeä rooli tupakoinnista vieroittumisessa, sillä apteekit tarjoavat tuotteiden lisäksi asiantuntevaa neuvontaa tupakoinnin lopettamisen tueksi.”

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Acetium imeskelytabletti on läpimurto nikotiinivapaiden tupakoinnin lopettamismenetelmien kehittämisessä. Acetium imeskelytabletti mahdollistaa tupakasta luopumisen ilman sivuvaikutuksia ja korvaushoitojen nikotiiniriippuvuutta tai välittömästä lopettamisesta syntyviä vieroitusoireita.”

investor.relations@biohit.fi, www.biohit.fi

Myyntijohtaja Minna Tähtinen
minna.tahtinen@oriola.com, www.oriola.com

1. Syrjänen K, Eronen K, Hendolin P, Paloheimo L, Eklund C, Bäckström A, Suovaniemi O. Slow-release L-cysteine (Acetium®) lozenge is an effective new method in smoking cessation. A randomized, double-blind, placebo-controlled intervention. Anticancer Res 2017;37:3639-3648.

2. https://news.cision.com/fi/biohit-oyj/r/biohitin-laajan-tupakoinnin-lopettamiseen-tahtaavan-varmennustutkimuksen-tulokset-on-julkaistu,c2845501

3. http://www.biohithealthcare.com/resource/files/media/other/acetium-lozenge-quitsmoking-brochure-en-for-pr.pdf

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Oriola lyhyesti