Eroon tupakasta ilman nikotiinia: R-kioski Acetium® imeskelytabletin jakelijaksi Suomessa

Biohit Oyj, Lehdistötiedote 18.12.2017 klo 9:30 paikallista aikaa (EET)

Biohit Oyj ja R-kioski Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen tupakoinnin lopettamiseen tarkoitetun Acetium imeskelytabletin jakelusta Suomessa. Kyseessä on ei-yksinoikeudellinen jakelusopimus. Tuote tuodaan markkinoille erikseen ilmoitettavana ajankohtana.

Uusi Acetium imeskelytabletti on tehokas ja turvallinen tuote, joka auttaa eroon tupakasta ilman riippuvuutta aiheuttavaa nikotiinia. Acetium imeskelytabletilla ei ole sivuvaikutuksia ja sen teho on varmennettu kliinisissä tutkimuksissa. Acetium imeskelytablettia käytetään tupakoinnin aikana ja se poistaa tehokkaasti tupakansavusta sylkeen liukenevaa karsinogeenistä asetaldehydiä. Kliiniseen tutkimuksen mukaan Acetium imeskelytabletin käyttö auttaa tupakoinnin lopettamisessa (1-3).

Kategoriapäällikkö Harri Saalasti, R-kioski: ”R-kioskissa pyrimme tuomaan markkinoille uusia innovatiivisia tuotteita. Uskomme, että Acetium imeskelytabletti tuo jotakin uutta nikotiinikorvaushoitotuotteiden markkinaan."

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Tupakan käyttö on koko maailmassa tärkein ehkäistävissä olevien sairauksien ja ennenaikaisten kuolemien aiheuttaja. Acetium imeskelytabletti on läpimurto nikotiinivapaiden tupakoinnin lopettamismenetelmien kehittämisessä. Kun haluat lopettaa tupakoinnin, Acetium imeskelytabletti on ensisijainen tapa, sillä se ei perustu nikotiiniriippuvuuden ylläpitoon eikä sillä ole sivuvaikutuksia.”

investor.relations@biohit.fi, www.biohit.fi

kategoriapäällikkö Harri Saalasti, R-kioski Oy
puh. +358

harri.saalasti@r-kioski.fi, www.r-kioski.fi

1. Syrjänen K, Eronen K, Hendolin P, Paloheimo L, Eklund C, Bäckström A, Suovaniemi O. Slow-release L-cysteine (Acetium®) lozenge is an effective new method in smoking cessation. A randomized, double-blind, placebo-controlled intervention. Anticancer Res 2017;37:3639-3648.

2. https://news.cision.com/fi/biohit-oyj/r/biohitin-laajan-tupakoinnin-lopettamiseen-tahtaavan-varmennustutkimuksen-tulokset-on-julkaistu,c2845501

3. http://www.biohithealthcare.com/resource/files/media/other/acetium-lozenge-quitsmoking-brochure-en-for-pr.pdf

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

R-Kioski lyhyesti

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 600 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa. Reitan Convenience on markkinajohtaja jokaisessa toimintamaassaan. Vuonna 2016 Reitan Conveniencen liikevaihto oli EUR 1,76 miljardia ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2016 Reitan Groupin liikevaihto oli EUR 9,8 miljardia ja henkilökuntaa sillä oli 38 000.