• Biohit Oyj/

Kazakstan-seulonnan tieteellinen raportti julkaistu laajalevikkisessä kansainvälisessä syöpälehdessä

Biohit Oyj 17.10.2013 klo 18:00 paikallista aikaa (EET)

Kazakstanin tasavallan Presidentin kanslian lääketieteellinen keskus Astanassa ja Biohit Oyj ovat vuosina 2012–2013 toteuttaneet GastroPanel-seulontatutkimuksen. Tutkimuksesta kirjoitettu tieteellinen raportti on julkaistu laajalevikkisessä kansainvälisessä syöpälehdessä: Anticancer Research, 2013;33(10).

Lääketieteellinen johtaja, professori Kari Syrjänen, Biohit Oyj: ”Tutkijoiden loppupäätelmä oli, että Kazakstanin kaltaisessa maassa, jossa mahasyövän esiintymisluvut ovat hälyttävän korkeat (yli 20 uutta tapausta 100.000 asukasta kohti vuodessa; Suomessa 8/100.000), Biohitin kehittämä GastroPanel-testi olisi juuri oikea ja kustannustehokas testi mahasyövän riskitekijöiden laajamittaiseen väestöpohjaiseen seulontaan.”

Benberin V, Bektayeva R, Karabayeva R, Lebedev A, Akemeyeva K, Paloheimo L, Syrjänen K: Prevalence of H. pylori Infection and Atrophic Gastritis Among Symptomatic and Dyspeptic Adults in Kazakhstan. A Hospital-based Screening Study Using a Panel of Serum Biomarkers. Anticancer Res. 2013 Oct;33(10):4595-4602.

Linkki tiivistelmään PubMed:issä: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24123036

Liite: artikkeli (pdf)

Liite: Lisätietoa GastroPanel-tutkimuksesta (pdf)

Biohit Oyj on vuonna 1988 perustettu globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health”. Yhtiö ottaa yhteiskuntavastuuta ja tuottaa lääketieteen, tutkimuslaitosten ja teollisuuden käyttöön innovaatioita, uusia teknologioita ja analyysijärjestelmiä, joiden avulla voidaan edistää tutkimusta ja diagnostiikkaa sekä parantaa ihmisten elämisen laatua ennaltaehkäisemällä sairauksia, inhimillistä kärsimystä ja taloudellisia menetyksiä. Voimakkaasti yhteiskuntavastuuta ottavana yrityksenä tehtävämme on myös edistää tietoisuutta ryhmän I karsinogeenistä, asetaldehydistä sekä innovoida ja kehittää tuotteidemme ja palvelujemme markkinointia ja saatavuutta suureen tarpeeseen. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Kiinassa, Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) on vuodesta 1999 noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi