Korjaus: Biohit Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset

Korjaus Biohit Oyj:n 16.09.2020 klo 15:30 paikallista aikaa (EET) julkaisemaan pörssitiedotteeseen. Kaikkia yhtiökokouksen päätöksiä ei tehty yksimielisesti.

Biohit Oyj Yhtiökokouksen päätökset 16.09.2020

Biohit Oyj:n keskiviikkona 16.09.2020 pidetty varsinainen yhtiökokous vahvisti emoyhtiön tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen, ja myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vuodelta 2019. Yhtiökokous päätti kannattaa yhtiökokoukselle esitettyä hallituksen jäsenten ja toimitusjohtajan palkitsemispolitiikkaa.

Osingonmaksu

Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2019 päättyneeltä tilikaudelta ei makseta osinkoa.

Hallituksen jäsenet

Yhtiökokous päätti, että hallituksen jäsenten lukumäärä on seitsemän (7) ja valitsi hallitukseen seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen loppuun saakka seuraavat henkilöt: professori Osmo Suovaniemi, toimitusjohtaja Franco Aiolfi, professori emeritus Matti Härkönen, kauppaneuvos Eero Lehti, filosofian tohtori Lea Paloheimo, toimitusjohtaja Liu Feng ja professori Timo Joensuu.

Yhtiökokous päätti lisäksi, että hallituksen puheenjohtajalle ja muille hallituksen jäsenille maksetaan 1 500 euron suuruinen kokouspalkkio.

Tilintarkastajan valinta ja tilintarkastajan palkkiosta päättäminen

Yhtiökokous päätti, että Biohit Oyj:n tilintarkastajaksi valitaan tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen loppuun asti ja, että tilintarkastajalle maksetaan palkkio tämän esittämän laskun mukaan.

Hallituksen valtuuttaminen päättämään osakeannista ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta

Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään osakeannista sekä osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta seuraavasti:

Valtuutuksen nojalla annettavien osakkeiden lukumäärä voi olla yhteensä enintään 3 000 000 uutta B-osaketta, mikä vastaa noin 24,9 prosenttia yhtiön nykyisistä kaikista B-osakkeista.

Hallitus päättää kaikista osakeannin ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisen ehdoista. Osakeanti ja osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antaminen voi tapahtua osakkeenomistajan merkintäetuoikeudesta poiketen (suunnattu anti).

Valtuutus on voimassa kaksi (2) vuotta yhtiökokouksen päätöksestä. Valtuutus korvaa aiemmat valtuutukset.

Yhtiökokouksen pöytäkirja on osakkeenomistajien nähtävänä viimeistään 21.09.2020 yhtiön internet-sivuilla www.biohit.fi/sijoittajat sekä Biohit Oyj:n pääkonttorissa Laippatie 1, 00880 Helsinki.