Muutoksia Biohit Oyj:n johtoryhmässä

Biohit Oyj
16.12.2011 klo 11.50

KTM Semi Korpela (s.1970) on nimitetty 15.12.2011 alkaen Biohit Oyj:n toimitusjohtajaksi. Korpela on aiemmin toiminut talousjohtajana Biohit Oyj:ssä vuosina 2003–2006. Tämän jälkeen Korpela on toiminut talousjohtajana CPS Color Group -konsernissa, Medisize-konsernissa ja LDR Group Oy:ssä.

FT (fysiikka), DipEMC (markkinointi) Tapani Tiusanen (s. 1956) on nimitetty 16.12.2011 alkaen Biohit Oyj:n uudeksi operatiivisista toiminnoista ja IT:stä vastaavaksi johtajaksi. Tiusanen on aiemmin toiminut mm. Labsystems Oyj:ssä, Vaisala Oyj:ssä, Kibron Inc. Oy:ssä eri tehtävissä ja viimeisen kolmen vuoden ajan Biohit Oyj:ssä liiketoiminnan kehityspäällikkönä.

Diplomiekonomi Ulla Savelainen (s. 1949) on nimitetty 16.12.2011 alkaen Biohit Oyj:n talous-, HR- ja viestintäjohtajaksi. Savelainen on aiemmin toiminut taloushallinnon konsulttina useissa pörssiyhtiöissä. Vuosina 2000–2005 Savelainen toimi Sentera Oyj:n talouspäällikkönä.

KTM Terhi Lampén (s. 1973) on nimitetty 16.12.2011 alkaen Biohit Oyj:n myynti- ja markkinointijohtajaksi. Lampén on toiminut aiemmin Diagnostiikkaliiketoiminnan Pohjoismaiden-myyntipäällikkönä sekä vuoden 2011 alusta markkinointipäällikkönä. Ennen siirtymistään Biohit Oyj:n palvelukseen Lampén on toiminut tuotespesialistina Johnson & Johnsonilla ja aluepäällikkönä Boehringer Ingelheimilla.

FT (kliininen biokemia) Lea Paloheimo on nimitetty 16.12.2011 alkaen Biohit Oyj:n tuotekehityksestä ja laadusta vastaavaksi johtajaksi. Paloheimo on ollut Biohit Oyj:n palveluksessa vuodesta 2001. Paloheimo on ennen Biohit Oyj:tä toiminut kemistinä Huslabissa, myyntipäällikkönä Dasico A/S:ssä Tanskassa, tutkijana Orion Diagnosticassa (Orion Yhtymä Oyj) ja kliinisen kemian osaston kemistinä Yhtyneet Laboratoriot Oy:ssä ja tehnyt Ph.D. ja postdoktoraalisen työn Kööpenhaminan yliopistossa.

Osmo Suovaniemi
Professori, LKT
Biohit Oyj:n hallituksen puheenjohtaja
p. +358 40 745 5605
osmo.suovaniemi@biohit.fi

Jakelu:
NASDAQ OMX Helsinki Oyj
Kansallinen tiedotevarasto (http://www.oam.fi/)

Tietoa Biohitistä

Biohit Oyj on vuonna 1988 perustettu globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio kiteytyy tunnuslauseeseen "Innovating for Health". Yhtiön olemassaolon tarkoitus on ottaa yhteiskuntavastuuta ja tuottaa lääketieteen, tutkimuslaitosten ja teollisuuden käyttöön innovaatioita, uusia teknologioita ja analyysijärjestelmiä, joiden avulla voidaan edistää tutkimusta ja diagnostiikkaa sekä parantaa ihmisten elämisen laatua ennaltaehkäisemällä sairauksia, inhimillistä kärsimystä ja taloudellisia menetyksiä. Tehtävämme on myös innovoida ja kehittää tuotteidemme ja palvelujemme markkinointia ja saatavuutta yhtiön kannattavan kasvun ja osingonjakokyvyn varmistamiseksi.

Biohit tuottaa yhdessä tiedeyhteisöjen kanssa tutkimustuloksiin ja innovaatioihin perustuvaa uutta teknologiaa, tuotteita ja palveluja, joilla voidaan kehittää turvallisia ja kustannustehokkaita diagnostisia testejä ruoansulatuskanavan sairauksien varhaistoteamiseen ja ennaltaehkäisyyn. (www.biohit.fi / Ajankohtaista sairauksien diagnostiikasta ja ennaltaehkäisystä sekä State of the art GastroPanel and Acetium innovations for the unmet need)

Biohitin tuotteisiin kuuluvat ruoansulatuskanavan sairauksien varhaistoteamiseen ja ennaltaehkäisyyn liittyvät tuotteet ja analyysijärjestelmät, kuten GastroPanel-tutkimukset mahalaukun sairauksien ja niihin liittyvien riskien diagnosoimiseksi verinäytteestä, pikatestit laktoosi-intoleranssin ja helikobakteeri-infektion määrittämiseksi gastroskopioiden yhteydessä sekä ColonView-tutkimus paksusuolisyövän riskin ilmaisevan suolistoverenvuodon varhaiseen toteamiseen. Acetium-innovaatio vähentää syöpää aiheuttavaa asetaldehydiä hapottomassa mahassa. (www.acetium.com/fi/testi –paljastaa asetaldehydialtistuksen)

Biohitin palveluksessa on noin 35 henkilöä. Pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiö sijaitsee Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) on vuodesta 1999 noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä (www.biohit.fi/sijoittajat).

Lisätietoja osoitteessa www.biohit.fi