Nesteannosteluliiketoiminnan yrityskaupan sulkutilin varat palautuneet Biohit Oyj:lle

Biohit Oyj pörssitiedote 1.4.2014 klo 16:00 paikallista aikaa (EET)

Nesteannosteluliiketoiminnan kaupan yhteydessä loppuvuonna 2011, 10 % kauppahinnasta eli 6,8 MEUR siirrettiin sulkutilille mahdollisten kauppaan liittyvien vaateiden vakuudeksi. Biohit Oyj on saanut loppukauppasumman 6,8 MEUR täysimääräisenä 31.3.2014, koska vakuuteen liittyviä vaateita ei ole esitetty.  Myyntivoitosta jätettiin tulouttamatta 3,5 MEUR johtuen kaupan sopimusehdoista ja muista vielä avoimista kauppaan liittyvistä seikoista. Lopetettujen liiketoimintojen tuloksessa Q1 2014 arvioidaan näytettävän kaupan jäljellä oleva myyntivoitto noin 3,2 MEUR. Määrä tarkennetaan Q1 2014 osavuosikatsauksen yhteydessä.

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi