Päivi Siltalasta Biohit Oyj:n uusi toimitusjohtaja

Biohit Oyj pörssitiedote 29.7.2021 klo 9.00 paikallista aikaa

Muutokset johdossa

Biohit Oyj:n hallitus on nimittänyt FM Päivi Siltalan yhtiön toimitusjohtajaksi 1.9.2021 alkaen. Siltala siirtyy Biohitin palvelukseen Johnson & Johnsonilta myynnin johtotehtävistä.

Siltalan vahvuuksia ovat toimialatuntemus, laajat kansainväliset kontaktit sekä näytöt liiketoiminnan kehittämisestä ja kasvattamisesta. Siltala on työskennellyt Biohitissä vuosina 2008-2010. Paluumuuttajana hän tuntee talon ja teknologian erinomaisesti, mikä nopeuttaa operatiiviseen toimintaan integroitumista.

“Siltalan toimialaosaamisen ja henkilökohtaisten ominaisuuksien takia hän on erinomainen henkilö johtamaan ja kehittämään Biohitin toimintaa, jotta yhtiön kaupallinen potentiaali saadaan hyödynnettyä parhaalla mahdollisella tavalla”, hallituksen puheenjohtaja Eero Lehti toteaa.

Biohitin ja Johnson & Johnsonin lisäksi Siltala on työskennellyt myynnin ja liiketoiminnan kehittämisen johtotehtävissä mm. Pentax Medicalilla sekä Cook Medical Endoscopy:lla.

Hallituksen puheenjohtaja Eero Lehti, Biohit Oyj
puh. +358 9 773 861

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi