Positiivinen tulosvaroitus: Biohit Oyj nostaa ohjeistustaan vuodelle 2022 ja julkaisee ennakkotietoja puolen vuoden tuloksesta

Julkaisu 3.8.2022 klo 09:30 paikallista aikaa (EET)

Biohit odottaa liiketuloksen olevan positiivinen vuonna 2022. Aiemmin yhtiö arvioi liiketuloksen paranevan vuonna 2022 vuoteen 2021 verrattuna (vuonna 2021 -1,5 milj. euroa).

Biohitin liikevaihto kasvoi vuoden 2022 ensimmäisellä puoliskolla noin 6,1 miljoonaan euroon vertailukauden 4,0 miljoonasta eurosta. Operatiivinen käyttökate oli noin 1,7 miljoonaa euroa (-0,2 milj. eur) ja liikevoitto noin 1,3 miljoonaa euroa (-1,2 milj. eur). Luvut perustuvat tilintarkastamattomiin alustaviin tietoihin.

Liikevaihdon kasvu oli laaja-alaista. Tärkeässä roolissa oli helmikuussa Biohit HealthCare (Hefei) Co. Ltd:n kanssa allekirjoitettu uusi monivuotinen Kiinaa koskeva jakelusopimus tiettyjen GastroPanel-tuotteiden osalta. Sopimuksen mukaisten rojaltien tuloutus kasvatti liikevaihtoa tarkastelujaksolla.

Biohit julkaisee osavuosikatsauksen 10.8.2022 klo 9:30.

Päivitetty ohjeistus vuodelle 2022

Biohit odottaa liiketuloksen olevan positiivinen vuonna 2022 (vuonna 2021 -1,5 milj. euroa).

Suurimmat riskit liittyvät globaalien talousnäkymien heikkenemiseen sekä inflaation kiihtymisen kautta kustannuskilpailukykyyn.

Aikaisempi 30.3.2022 julkaistu ohjeistus vuodelle 2022

Biohit odottaa liiketuloksen paranevan vuonna 2022 vuoteen 2021 verrattuna (vuonna 2021 -1,5 milj. euroa).

Pitkittynyt COVID-19 pandemia varjostaa edelleen näkymiä, koska se vie terveydenhuollon rajallisia resursseja ja rajoittaa siten osaltaan muun diagnostiikan kysyntää.

Päivi Siltala, toimitusjohtaja, Biohit Oyj, puh. +358 50 460 9510

Jussi Hahtela, talousjohtaja, Biohit Oyj, puh. +358 50 383 5948

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Isossa-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi