Update: Montebello Biohitin jakelijaksi Norjassa

Biohit Oyj Lehdistötiedote 23.2.2018 10.00 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj ja Montebello Diagnostics AS ovat allekirjoittaneet sopimuksen Biohitin diagnostiikkatuotteiden jakelusta Norjassa. Sopimus on solmittu kolmeksi vuodeksi jatko-optiolla.

Toimitusjohtaja Mika Søderberg, Montebello Diagnostics AS: “Biohitin tuotteet vahvistavat meidän ruuansulatuskanava-alueen portfoliota merkittävästi. GastroPanel®-innovaatio on tervetullut Norjan terveydenhuoltoon edistämään turvallista ja kustannustehokasta dyspepsian ja helikobakteerin sekä siitä tai autoimmuunitaudista seuraavan atrofisen gastriitin ja siihen liittyvien mahasyöpä- ym. riskien diagnostiikkaa ja seulontaa.”

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Sopimuksen myötä Montebello saa jakeluoikeudet Biohitin diagnostiikkatuotteille Norjassa. GastroPanelin käyttöönottoa terveydenhuollossa edistää myös se, että Montebello on vuosien kuluessa toimittanut laboratorioihin lukuisia mm. GastroPanel-ELISA-testien määritykseen soveltuvia analyysilaitteita, jotka hyödyntävät maailman laajuisessa käytössä olevaa microplate-vertikaalimittausteknologiaa (1 - 5).”

1. www.biohit.fi/lisatietoja
  2. www.biohit.fi/  Rationale of the Biohit GI Panel
  3. http://www.biohithealthcare.com/limitations-of-helicobacter-pylori-diagnostics
  4. Syrjänen K. Caveats in diagnosis of Helicobacter pylori infection can be avoided by a panel of serum biomarkers (GastroPanel®). J Carcinog Mutagen 2017;7(6), e123. doi:10.4172/2157-2518.1000e123