Biolan ostaa Sastecin osake-enemmistön

Biolan Oy ostaa 31.8.2013 osake-enemmistön kestävän kehityksen asumiseen erikoistuneesta Sastec Oy:stä. Toimitusjohtajana jatkaa Matti Hakala. Yhtiön nimi muuttuu Biolan Ekoasuminen Oy:ksi syksyn 2013 aikana.

Järjestelyillä Biolanin hallitus haluaa vahvistaa ekologiseen asumiseen liittyvää liiketoimintaa Suomessa. Lähivuosina yrityksen painopiste on jätevesijärjestelmien myynnissä, mutta tuoteportfolioon kuuluvat myös ympäristöystävälliset energiaratkaisut.

– Olemme jo jonkin aikaa etsineet vahvistusta kestävän kehityksen asumisratkaisuihin. Ostamme samalla Suomen parasta asiantuntemusta jätevesien puhdistamisessa ja aurinkoenergiaratkaisuissa, sanoo Biolan Oy:n toimitusjohtaja Esa Mäki.

Organisatorisesti Biolan Ekoasuminen Oy on osa myynti- ja markkinointijohtaja Timo Huhtamäen johtamaa kotimaan liiketoiminta-aluetta. Yrityksen hallituksen muodostavat puheenjohtaja Esa Mäki sekä jäsenet Pekka Kariniemi ja Timo Huhtamäki.

Esa Mäki, toimitusjohtaja, 040 559 7277

Timo Huhtamäki, myynti- ja markkinointijohtaja, 040 714 0705

Biolan on suomalainen perheyritys, jonka 45-vuotinen historia perustuu kiertotalouden luomiseen ja hyödyntämiseen. Biolanin koko liikeidea toteutetaan kestävän kehityksen ja kierrätysraaka-aineiden hyödyntämisen ehdoilla. Biolan pyrkii tuotteillaan vähentämään ihmisen aiheuttamaa ympäristökuormitusta. Biolanin nimi tulee sanoista biologinen lannoitus. Tänä päivänä tuotevalikoima kattaa kierrätysraaka-aineita hyödyntävät puutarha- ja huonekasvituotteet, kuivakäymälät, kompostorit, ympäristöystävälliset jätevesijärjestelmät, aurinkoenergiaratkaisut sekä muut ekoasumisen tuotteet. www.biolan.fi

Olemme jo jonkin aikaa etsineet vahvistusta kestävän kehityksen asumisratkaisuihin. Ostamme samalla Suomen parasta asiantuntemusta jätevesien puhdistamisessa ja aurinkoenergiaratkaisuissa.
Biolanin toimitusjohtaja Esa Mäki