Biolan osti Solarventi-aurinkopuhaltimien liiketoiminnan

Kaukomarkkinat Oy on 8.12.2014 myynyt Solarventi-aurinkopuhaltimiin liittyvän liiketoiminnan Biolan Oy:lle. Biolan vastaa jatkossa kaikesta Solarventi-aurinkopuhaltimiin liittyvästä maahantuonnista, myynnistä ja jälkimarkkinoinnista Suomessa, Baltian maissa, Venäjällä ja Puolassa. Liiketoimintakaupan yhteydessä ei siirry henkilöstöä.

− Tällä liiketoimintakaupalla vapautamme resursseja keskittyä strategisesti tärkeisiin pientalo- ja kiinteistökokoluokan segmentteihin energiatehokkaassa kiinteistötekniikassa. Uskomme, että Biolan on juuri oikea jatkaja Solarventi-tuotteille, sillä Biolanin asiakaskunta ja muu valikoima tukee paremmin aurinkopuhaltimien myyntiä ja markkinointia, toteaa Kaukomarkkinoiden vt. toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen.

Juuri toteutuneen liiketoimintakaupan myötä Biolan vahvistaa tarjontaansa ekologisen asumisen tuotteisiin.

− Biolan on tunnettu ja merkittävä valmistaja pienkiinteistöjen ekologisessa sanitaatiossa, jätevedenkäsittelyssä ja kompostoinnissa. Solarventi- tuotteet sopivasti mainiosti yrityksemme perusarvoihin ja tuotevalikoimaamme. Uskomme Solarventi-tuotteiden tukevan merkittävällä tavalla liiketoimintamme kasvua kaikissa toimintamaissamme, kertoo Biolanin toimitusjohtaja Teppo Rantanen.

Biolanilla on omaa tuotantoa Suomessa, Virossa ja Kiinassa sekä aktiiviset myyntiorganisaatiot Baltiassa, Ruotsissa ja Venäjällä.

Lisätietoa:

Kaukomarkkinat Oy, vt. toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen, puh. 09 521 500

Biolan Oy, toimitusjohtaja Teppo Rantanen, puh. 040 5010 589

Solarventi-aurinkopuhaltimiin liittyvistä asioista jatkossa vastaa Biolan Ekoasuminen Oy, toimitusjohtaja Matti Hakala, puh. 0500 621 574, matti.hakala@biolan.fi

Kaukomarkkinat Oy

Aspo-konserniin kuuluva Kaukomarkkinat on erikoistunut energiatehokkuustekniikkaan, prosessiteollisuuden tehokkuutta parantaviin sovelluksiin sekä turvallisuus- ja digitaalituotteisiin. Toiminta perustuu alan parhaiden yhtiöiden tuotteisiin ja omien asiantuntijoiden haluun parantaa asiakasyritysten toimintaa ja tehokkuutta. Kaukomarkkinoilla on toimintaa Suomessa, Puolassa, Venäjällä, Kiinassa ja Vietnamissa. www.kaukomarkkinat.fi

Biolan Oy

Biolan on ollut mukana kestävän kehityksen luomisessa koko 40-vuotisen historiansa ajan ja on toteuttanut koko liikeideansa kestävän kehityksen ja kierrätysraaka-aineiden hyödyntämisen ehdoilla. Biolan on suomalainen perheyritys ja sen nimi tulee sanoista biologinen lannoitus. Biolan pyrkii vähentämään ihmisen aiheuttamaa ympäristökuormitusta. Kierrätysraaka-aineita hyödyntävien puutarha- ja vihersisustamisen tuotteiden lisäksi valikoimaan kuuluvat ympäristöystävälliset kuivakäymälät, kompostorit, jätevesijärjestelmät, aurinkoenergia sekä veden puhdistus. Näitä ekologisen asumisen ratkaisuja kehittämään, markkinoimaan ja myymään perustettiin tytäryhtiö, Biolan Ekoasuminen Oy, vuonna 2013. www.biolan.fi, www.ekoasuminen.fi

Uskomme, että Biolan on juuri oikea jatkaja Solarventi-tuotteille, sillä Biolanin asiakaskunta ja muu valikoima tukee paremmin aurinkopuhaltimien myyntiä ja markkinointia.
Kaukomarkkinoiden vt. toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen
Solarventi- tuotteet sopivasti mainiosti yrityksemme perusarvoihin ja tuotevalikoimaamme. Uskomme Solarventi-tuotteiden tukevan merkittävällä tavalla liiketoimintamme kasvua kaikissa toimintamaissamme.
Biolanin toimitusjohtaja Teppo Rantanen