Biolan vahvistaa jätevesijärjestelmien myyntiä

Biolan on päättänyt vahvistaa jätevesijärjestelmien myyntiä vuoden 2013 alusta. Tähän liittyen Biolan on tehnyt jätevesijärjestelmien myyntiin liittyvän yhteistyösopimuksen Sastec Oy:n kanssa 1.1.2013 alkaen. ”Yhteistyön tarkoituksena on yhdistää Biolanin osaaminen jätevesijärjestelmien osalta sekä Sastec Oy:n vahva myyntiosaaminen ja markkinatuntemus”, kertoo toimitusjohtaja Esa Mäki Biolan Oy:stä.

Yhteistyösopimus tuo kasvua Biolanin tuotevalikoimaan. Biolan on tähän asti ollut markkinajohtaja kompostoreissa ja kuivakäymälöissä. Tästä eteenpäin Biolan tulee markkinoimaan ja kehittämään myös entistä laajempaa Ekoasumisen tuoteperhettä, johon kuuluu jätevesijärjestelmien lisäksi muun muassa aurinkoenergiaa, ekologisia lämmitysjärjestelmiä sekä muita pientaloasumisen ympäristökuormituksen vähentämiseen liittyviä ratkaisuja. ”Tämän yhteistyön myötä meillä on jatkossa tarjota pientaloasujille kompostoinnin lisäksi laajempi kattaus laadukkaita ratkaisuja, joilla jokainen voi vähentää omaa ympäristökuormitustaan ja säästää asumiskuluissa. Kutsumme tätä pientaloasumisen ympäristökuormitusta vähentävää tuoteperhettä Ekoasumiseksi ja tavoitteenamme on näiden tuotteiden osalta markkinajohtajuus vuonna 2015”, kertoo Biolanin myynti- ja markkinointijohtaja Timo Huhtamäki.

Tämän muutoksen myötä Biolan aloittaa konseptoitujen Biolan-iltojen järjestämisen valituilla paikkakunnilla vuonna 2013. Tilaisuuksissa on tarkoitus antaa kuluttajille ajantasaista tietoa jätevesiasioista, kompostoinnista ja asumisen ympäristökuormituksen vähentämisestä sekä markkinoida tuotteita. Kuluttajille suunnattuja kompostoreita ja kuivakäymälöitä Biolan myy jatkossakin ainoastaan ammattitaitoisten jälleenmyyjiensä kautta.

Kasvupotentiaalin lunastamiseksi Matti Hakala on nimitetty 1.1.2013 alkaen liiketoimintapäälliköksi. Hakala on aikaisemmin toiminut jätevesijärjestelmien myyntiin erikoistuneen Sastec Oy:n toimitusjohtajana ja jatkaa omistamansa yrityksen toimitusjohtajana oman toimensa ohella myös tästä eteenpäin. ”Sastec on saanut nyt kasvunsa tueksi vahvemman kodin Biolanin kyljessä. Biolanin kanssa voimme nyt lähteä tavoittelemaan suurempaa kasvua kuin pienyrityksenä. Saamme käyttöömme Suomen parasta tuotekehitys- ja markkinointiosaamista ja tätä kautta kasvua myös Sastecin nykyiseen hyvin menestyneeseen tuoteportfolioon”, kertoo liiketoimintapäällikkö Matti Hakala.

Esa Mäki, toimitusjohtaja, 040 559 7277

Timo Huhtamäki, myynti- ja markkinointijohtaja, 040 714 0705

Matti Hakala, liiketoimintapäällikkö, 0500 621 574

Yhteistyön tarkoituksena on yhdistää Biolanin osaaminen jätevesijärjestelmien osalta sekä Sastec Oy:n vahva myyntiosaaminen ja markkinatuntemus.
Esa Mäki, Biolan Oy:n toimitusjohtaja
Timo Huhtamäki, Biolan Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja