BIOKAASULAITOKSEN TOIMINTA TUTUKSI TAMPEREEN ENERGIA 2008 -MESSUILLA

Report this content

Biovakka Oy esittelee käytännönläheisesti biokaasulaitoksen toimintaa energia-alan huipputapahtumassa Energia 2008 -messuilla Tampereella 28.–30.10.2008. Tervetuloa osastollemme A1116.

Biovakka Oy on vihreän energiantuotannon edelläkävijä Suomessa. Sillä on toiminnassa Vehmaan kunnassa Suomen ensimmäinen suuren mittaluokan keskitetty biokaasun tuotantolaitos. Lisää laitoksia on tulossa. Seuraava aloittaa toimintansa Turussa jo 19.11.2008. Asiasta tiedotetaan erikseen.

Messuilla Biovakalla on mielenkiintoista kerrottavaa biokaasun avulla tapahtuvan kotimaisen, puhtaan ja uusiutuvan energian tuottamisesta ja hyödyntämismahdollisuuksista.

Sähkön- ja lämmöntuotantotavat, jotka perustuvat uusiutuviin energialähteisiin, ovat kuuma puheenaihe. Uusia ratkaisuja etsitään, ja jo löydettyjä ratkaisuja kehitetään jatkuvasti.

Useissa Euroopan maissa biokaasu on jo merkittävä energiamuoto, kun taas Suomessa biokaasun tuotanto on vielä lapsenkengissä. Tulevaisuudessa uusiutuvan energian käyttö lisääntyy kuitenkin myös Suomessa merkittävästi maamme uuden energiastrategian myötä.

Biovakan toiminta-ajatuksena on tuottaa biokaasua ja kierrätysravinteita eloperäisistä raaka-aineista, kuten maatilojen tuottamasta lannasta, elintarviketeollisuuden sivuvirroista sekä vähittäiskaupan ja yhdyskuntien biojätteestä, jotka tällä hetkellä ovat huonosti hyödynnettyjä. Se toimii täysin kestävän kehityksen periaatteen mukaisesti ja haluaa turvata puhtaamman ympäristön tuleville sukupolville.

Lisätietoja antavat:
Hallituksen puheenjohtaja Jyrki Heilä