Biovakka esittelee uudet kierrätysravinteet KoneAgria 2009 -messuilla

Report this content

Biovakka Suomi Oy on mukana Jyväskylässä 21.–24.10.2009 järjestettävillä KoneAgria 2009 -messuilla. Vihreän energiantuotannon edelläkävijäyritys Biovakka tuottaa ympäristöystävällisiä peltoravinteita osana biokaasuprosessia. Biovakka Ravinne -tuoteperhe esitellään nyt ensimmäistä kertaa. Biovakan kierrätysravinteet ovat ympäristöstään välittävän viljelijän valinta, sillä ne tarjoavat vaihtoehdon keinolannoitteille. Biovakka Ravinteita on testattu MTT:n toimesta useiden vuosien ajan peltoviljelykokeissa, ja ne on todettu sadontuottokyvyltään erinomaisiksi. Biovakka Suomella on tällä hetkellä toiminnassa kaksi merkittävää biokaasun tuotantolaitosta. Lähivuosina toiminta laajenee huomattavasti. Biovakan suunnitelmissa on rakentaa kymmenkunta suuren luokan biokaasulaitosta eri puolille Suomea. Niistä lähinnä Jyväskylää tulee sijaitsemaan Jämsänkosken biokaasulaitos. Median edustajilla on messujen aikana tilaisuus tavata Biovakka Suomen tuore toimitusjohtaja Harri Hagman sekä hallituksen puheenjohtaja Jyrki Heilä. Biovakan osasto on A 208.