STT ja BIT yhteistyökumppaneiksi

Report this content

STT ja BIT yhteistyökumppaneiksi Suomen Tietotoimisto Oy ja Oy BIT Börslistans Informationstjänst Ab aloittavat yhteistyön tiedotteiden välittämisessä. Molemmat tarjoavat tiedotteiden jakelupalvelua Suomessa toimiville yrityksille ja yhteisöille. BIT voi maaliskuun alusta lähtien tarjota asiakkailleen STT- tiedotepalvelua, ja sen myötä Suomen tärkeimmät viestimet tavoittavaa uutisjakeluverkkoa tiedotteiden jakelukanavana. STT:n asiakkaat puolestaan voivat saada käyttöönsä BIT:n kansainväliset sähköiset jakelukanavat. STT-tiedotepalvelun tiedotteet ovat luettavissa internet-osoitteessa www.stt.fi ja BIT:n välittämät tiedotteet osoitteessa www.bitonline.fi. Suomen Tietotoimisto on maan johtavien viestinten omistama uutistoimisto. STT tuottaa uutisia sekä muita journalistisia palveluja ja tietotuotteita viestinten, yritysten ja hallinnon käyttöön. STT:n uutispalvelun tilaajina on noin 100 lehteä, Yleisradio, 40 tv- ja radiokanavaa, 20 verkkojulkaisua ja noin 100 yritystä tai yhteisöä. STT:n muilla tietotuotteilla, kuten tiedotepalvelulla ja kalentereilla on lisäksi satoja asiakkaita. STT:n liikevaihto vuonna 2000 oli 67,4 miljoonaa markkaa ja liikevoitto 5,8 miljoonaa. STT:n palveluksessa on 143 työntekijää, joista toimittajia on 117. BIT kuuluu Observer-konserniin, joka on listattu Tukholman pörssissä (O- lista). Helsingin lisäksi toimistoja on Tukholmassa, Kööpenhaminassa ja Lontoossa. 700 asiakasta pohjoismaissa ja 1.200 asiakasta Iso-Britanniassa käyttää BITin tiedotusratkaisuja. Asiakkaiden joukossa on listattuja yrityksiä, pörssiin pyrkiviä yrityksiä, PR toimistoja, viestintätoimistoja, ei-listattuja yrityksiä, yhteisöjä sekä valtion virastoja. Yhteistä BIT:n asiakkailla on kuitenkin viestinnän vaativuus. Lisätietoja: STT Markkinointi- ja kehitysjohtaja Olli-Pekka Behm, puh. 09-6958 1226, 040- 511 5150, olli-pekka.behm@stt.fi BIT Country Manager Tarja Kotkavuo, puh. 09-6824 5915, 050-516 1716, tarja.kotkavuo@bitonline.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/01/20010301BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/01/20010301BIT00570/bit0002.pdf