Bittium esittelee tuotteitaan tietoturvalliseen viestintään ja taktiseen tiedon siirtoon NATO Edge -tapahtumassa Belgiassa

Vapaa julkaistavaksi 21.10.2022, kello 12.00

Oulussa, 21.10.2022 – Bittiumin tietoturvallisiin älypuhelimiin ja ratkaisuihin pääsee tutustumaan paikan päällä NATO Edge -tapahtumassa 25. - 27. lokakuuta 2022, Monsissa, Belgiassa.

Esittelyssä B61-osastollamme on Bittium Tough Mobile™ 2 -älypuhelimet, Bittium Secure Suite™ -taustajärjestelmä sekä älypuhelimen lisätarvikkeet. Lisäksi asiantuntijamme demonstroivat tietoturvallisen Bittium Secure Call™ -kommunikaatiosovelluksen käyttöä. Osastollamme voi myös tutustua uusimpaan Bittium Tough Mobile™ 2 Tactical -ratkaisuun, joka mahdollistaa tietoturvallisen ja tehokkaan mobiilikommunikaation sotilaille. Tässä ratkaisussa yhdistyvät Tough Mobile 2 -älypuhelin ja sotilaskäyttöön tarkoitettu Bittium Tough SDR™ Handheld -käsiradio tai kolmannen osapuolen taktinen radio. Kokonaisuutta täydentävät tietoturvallisen viestinnän ja tiedonsiirron mahdollistavat ohjelmistot ja sotilaskäyttöön suunnitellut lisävarusteet.

Kestävä ja helppokäyttöinen Bittium Tough Mobile™ 2 C -älypuhelin on tarkoitettu vaativaan tietoturva- ja viranomaiskäyttöön. Älypuhelimessa yhdistyvät ainutlaatuiset laitetason tietoturvaratkaisut ja Android™-käyttöjärjestelmään kerroksittain rakennettu tietoturva sekä kaksi täysin erillistä ja kovennettua käyttöjärjestelmää. Bittium Secure Suite™ -taustajärjestelmä mahdollistaa Bittium Tough Mobile 2 -älypuhelimien tietoturvaominaisuuksien tehokkaimman mahdollisen hyödyntämisen, laitteen luotettavan etähallinnan, sekä laitteen käyttämien datayhteyksien salauksen. Bittium Tough Mobile 2 C ja Bittium Secure Suite yhdessä muodostavat älypuhelinratkaisun, joka on saanut Luottamuksellinen-suojaustason (Confidential) virallisen salaustuotehyväksynnän (NCSA-FI).

Kaikki tuotteet ovat keskenään yhteensopivia, niissä yhdistyvät viimeisimmät ohjelmisto- ja laiteteknologiat, ja ne on myös mahdollista liittää kolmannen osapuolen laitteisiin ja järjestelmiin.

Lisätietoja Bittium Tough Mobile 2 C -älypuhelimesta: https://toughmobile2.bittium.com/c/.

Esiteltävät tuotteet ja ratkaisut:

• Bittium Tough Mobile™ 2 C -älypuhelin on tarkoitettu viranomaistason vaativaan tietoturvalliseen kommunikaatioon. Älypuhelimessa on kaksi täysin eritettyä käyttöjärjestelmää: yksityinen ja luottamuksellinen käyttöjärjestelmä, joiden tietoturvatasoa ja muita parametreja on mahdollista muokata Bittium Secure Suite -hallintaohjelmiston avulla käyttäjätarpeiden mukaan.
  • Bittium Secure Suite™ -laitehallinta- ja yhteyssalausohjelmisto mahdollistaa puhelimen tietoturvaominaisuuksien tehokkaimman mahdollisen hyödyntämisen, laitteen luotettavan etähallinnan ja ohjelmiston eheyden varmennuksen, sekä salaa laitteen käyttämät datayhteydet.
  • Bittium Tough SDR™ -tuoteperhe koostuu yksittäisten sotilaiden käyttöön tarkoitetusta Bittium Tough SDR Handheld™ -radiosta ja ajoneuvoihin asennettavasta kaksikanavaisesta Bittium Tough SDR Vehicular™ -radiosta. Uuden sukupolven taktisten ohjelmistoradioiden ainutlaatuisen laaja taajuusalue tuo taistelunkestävyyttä ja usean aaltomuodon käyttö, jopa yhtäaikaisesti, parantaa yhteensopivuutta ja mahdollistaa tilanteen mukaan eri tehtävissä ja tasoilla toimimisen.
  • Bittium Tough Mobile™ 2 Tactical on sotilaan mobiilikommunikaation mahdollistava kokonaisvaltainen ratkaisu, joka perustuu tietoturvalliseen ja kestävään Bittium Tough Mobile™ 2 -älypuhelimeen, joka voidaan liittää joko Bittium Tough SDR Handheld™ -radioon tai kolmansien osapuolten taktisiin radioihin. Ratkaisu on yhteensopiva eri taistelunjohtojärjestelmien kanssa, mikä mahdollistaa reaaliaikaisen ja tehokkaan tilannetietoisuuden jakamisen taktisissa verkoissa.
  • Bittium Secure Call™ -kommunikaatiosovelluksen tietoturva kattaa päästä päähän salatut ääni- ja videopuhelut, ryhmäpuhelut, viestit liitteineen, ryhmäviestittelyn, Push-to-talk -ääniviestit ja ennalta määritellyn ajan jälkeen tuhoutuvan viesti -ominaisuuden. Bittium Secure Call -kommunikaatiosovellus on saatavilla Bittiumin tietoturvallisiin älypuhelimiin, Android-laitteisiin ja Windows-työasemiin.

Tuotteisiin ja lisätarvikkeisiin voi tutustua Bittiumin osastolla B61.

Lisätietoja Bittiumin tarjonnasta löytyy osoitteesta: https://toughmobile2.bittium.com/ tai ottamalla yhteyttä myyntiimme: https://www.bittium.com/contact-us

Jari Sankala
Defense & Security -liiketoimintayksikön johtaja
Sähköposti: communications@bittium.com