Bittium jatkoi Mexsat-satelliittipuhelimien toimituksia Meksikoon

Bittium jatkoi Mexsat-satelliittipuhelimien toimituksia Meksikoon

Bittium Oyj:n lehdistötiedote 20.3.2024 kello 10:00

Bittium on jatkanut Mexsat-satelliittipuhelimien toimituksia yhteistyökumppanilleen Inmosatille Meksikoon. Inmosat on sertifioitu tietoliikenneratkaisujen toimittaja Meksikon viranomaismarkkinassa ja on toiminut Bittiumin Mexsat-puhelimien yksinoikeutettuna jälleenmyyjänä Meksikon kansallisille turvallisuusorganisaatioille vuodesta 2021 lähtien. Puhelimien lisäksi Bittium toimittaa puhelimiin liittyviä erilaisia lisävarusteita. Ensimmäinen tilaus vastaanotettiin vuoden 2023 loppupuolella ja toinen vuoden 2024 alkupuolella. Tilausten viimeiset erät toimitettiin helmikuussa 2024. Tilausten kokonaisarvo oli noin 2,4 miljoonaa euroa.

Bittiumin Meksikon valtiolle kehittämät Android™-pohjaiset Mexsat-puhelimet on suunniteltu osaksi Meksikon valtion Mexsat-satelliittiviestintäjärjestelmää. Laitteet toimivat sekä maanpäällisessä että satelliittiverkossa ja viestintä kummankin verkon kautta on turvallista, nopeaa ja helppoa. Laitteiden kehitys saatiin päätökseen vuonna 2017 ja siitä saakka laitteita on toimitettu vuosittain järjestelmää käyttäville viranomaistahoille.

”Puhelimien kysyntä on jatkunut tasaisena uusien viranomaisorganisaatioiden ottaessa käyttöön satelliittiviestinnän osaksi viestintäjärjestelmäänsä. Yhteistyö Inmosatin kanssa on ollut hyvä ja toimiva ratkaisu, sillä heidän kattava myynti- ja asiakastukiverkosto Meksikon osavaltioissa on ollut suuri etu asiakasorganisaatiolle ympäri Meksikon”, sanoo Tommi Kangas, Bittiumin Defense & Security -liiketoimintasegmentin johtaja.

”Bittiumin jatkuva pyrkimys innovaatioiden ja turvallisuuden kehittämiseen on antanut Inmosatille mahdollisuuden luoda ekosysteemi luotettavalla ja tehokkaalla ratkaisulla, joka jatkaa kasvuaan Meksikon kansallisten turvallisuusorganisaatioiden keskuudessa. Lisäksi Meksikon hallitus on lähiaikoina muuttanut tapaa, jolla Mexsat-palvelu kaupallistetaan, mikä avasi kansallisten turvallisuusorganisaatioiden lisäksi myös muille valtion organisaatioille mahdollisuuden hankkia Mexsat-teknologiaa. Bittiumin ja Inmosatin kumppanuuden myötä olemme pystyneet tarjoamaan asiakkaalle heidän tarvitsemaansa palvelua, ja tekemään ratkaisusta joka kerta entistä paremman”, sanoo Héctor González, Inmosatin toimitusjohtaja.

Lisätietoja Mexsat-satelliittipuhelimista on saatavilla Bittiumin internetsivuilla.

Tommi Kangas
Defense & Security -liiketoimintasegmentin johtaja
Puh. 040 344 2789 (konserniviestintä)
Sähköposti: defense@bittium.com

Bittium - Defense & Security

Bittium on luotettava suomalainen yritys, jolla on yli 35 vuoden kokemus edistyksellisistä radioviestintäteknologioista. Puolustus- ja turvallisuusmarkkinoille Bittium tarjoaa moderneimmat ja suorituskykyisimmät tuotteet ja ratkaisut taktiseen tiedonsiirtoon ja tietoturvalliseen viestintään. Taktisen tiedonsiirron tuotteet ja ratkaisut mahdollistavat laajakaistaisen puheen ja tiedonsiirron kaikille joukoille taistelukentällä. Tietoturvalliseen viestintään Bittium tarjoaa luotettavat ja sertifioidut mobiililaitteet ja kyberturvallisuusratkaisut aina LUOTTAMUKSELLINEN-tasolle asti. Bittiumin vuoden 2023 liikevaihto oli 75,2 miljoonaa euroa ja liiketulos -4,3 miljoonaa euroa. Bittium Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä. www.bittium.com

*Android on Google LLC.:n tuotemerkki.