Bittium lahjoittaa 50 000 euroa Oulun Yliopiston tekniikan alan tutkimukseen

Julkaisuvapaa 12.11.2021 klo 14.00

Bittium lahjoittaa 50 000 euroa Oulun Yliopiston tekniikan alan tutkimukseen

Bittium Oyj on päättänyt osallistua Oulun yliopiston meneillään olevaan varainhankintakampanjaan 50 000 euron lahjoituksella.  Bittium ja Oulun yliopisto ovat tehneet tiivistä yhteistyötä yhtiön toiminnan alkujuurilta saakka. Tämän päivän yhteistyö liittyy 5G- ja 6G-radioteknologiaan ja tulevaisuuden langattomien palveluiden kehittämiseen. Bittiumin toiminta ja tuotekehitys muun muassa tietoturvallisuuden ja terveydenhuollon teknologian aloilla ovat keskeisesti mukana myös Oulun yliopiston tutkimuksessa.

”Oulun yliopisto on Bittiumille tärkeä yhteistyökumppani tarvitsemamme osaamisen turvaamisen ja pohjoisen alueen elinvoimaisuuden näkökulmasta. Vahva tutkimuksen ekosysteemi on tärkeä osa pitkän aikavälin teknologisen osaamisemme kehittämisessä”, yhtiön toimitusjohtaja Hannu Huttunen toteaa.

Oulun yliopiston rehtori Jouko Niinimäki kiittää lahjoituksesta sekä Oulun yliopiston ja Bittiumin pitkäjänteisestä ja luontevasta yhteistyöstä. ”Bittium Oyj on erinomainen esimerkki menestyvästä kansainvälisestä yrityksestä, jonka syntyhistorialla on juuret oululaisessa osaamisessa ja vahva kytkentä Oulun yliopiston toimintaan.”

Hannu Huttunen

Tärkeimmät tiedotusvälineet

Bittium on erikoistunut luotettavien ja turvallisten viestintä- ja liitettävyysratkaisujen kehittämiseen käyttäen uusimpia teknologioita ja 35 vuoden aikana kertynyttä syvällistä radioteknologian osaamistaan. Bittium tarjoaa innovatiivisia tuotteita ja palveluita, tuotealustoihinsa perustuvia ratkaisuja sekä tuotekehityspalveluita. Terveydenhuoltoteknologian alalla Bittium tarjoaa ratkaisuja biosignaalien mittaukseen ja valvontaan kardiologiassa, neurofysiologiassa, kuntoutuksessa, työterveydessä ja urheilulääketieteessä. Vuoden 2020 liikevaihto oli 78,4 miljoonaa euroa ja liikevoitto 2,1 miljoonaa euroa. Bittium Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä. www.bittium.com