Sisäpiiritieto: Muutoksia Bittium Oyj:n johtoryhmässä

Sisäpiiritieto

Sisäpiiritieto: Muutoksia Bittium Oyj:n johtoryhmässä

Bittium Oyj:n pörssitiedote 24.1.2024 kello 9:00

Bittium Oyj:n Medical-liiketoimintasegmentin johtaja Antti Näykki (insinööri, sulautetut järjestelmät) on nimitetty 1.2.2024 alkaen Bittium Oyj:n kehitysjohtajaksi. Näykki jatkaa Bittium Oyj:n johtoryhmän jäsenenä. Kehitysjohtajan roolissa hän tulee keskittymään erityisesti Bittiumin pidemmän aikajänteen kasvun rakentamiseen. Hänen vastuualueisiinsa kuuluvat myös konsernin tutkimustoiminnan, toimitusketjujen ja laadun johtaminen sekä henkilöstöhallinto ja tietohallinto. Näykki on toiminut Bittium Oyj:n liiketoiminnan kehittämisestä vastaavana johtajana vuosina 2019–2021 ja jatkaa nyt uudessa roolissaan yhtiön kannattavan kasvustrategian eteenpäinviemistä. Näykki raportoi toimitusjohtaja Johan Westermarckille.

Bittium Oyj:n kehitysjohtaja Laura Kauppinen (psykologian tohtori) on nimitetty 1.2.2024 alkaen Medical-liiketoimintasegmentin johtajaksi. Kauppinen jatkaa myös Bittium Oyj:n johtoryhmän jäsenenä. Kauppinen aloitti Bittiumilla kesäkuussa 2023 kehitysjohtajan tehtävässä vieden läpi konsernin strategiapäivityksen sekä merkittävän muutosprosessin yhtiön tervehdyttämiseksi. Uudessa tehtävässään Kauppinen keskittyy päivitetyn strategian implementointiin kannattavan kasvun mahdollistamiseksi Medical-liiketoiminnassa. Kauppinen raportoi toimitusjohtaja Johan Westermarckille.

”Medical-liiketoimintasegmentissä on kuluneen kahden vuoden aikana menestyksekkäästi investoitu tuotekehitykseen, ja laajennettu niin tuotevalikoimaa kuin asiakaspohjaakin Antin johdolla. Seuraavaksi Antti ottaa kehitysjohtajan tehtävässään vahvan roolin koko konsernin kasvustrategian eteenpäinviemisessä. Olemme kuluneen vuoden aikana Bittiumilla tehneet mittavia toimenpiteitä toteuttaessamme muutoksia yhtiön tervehdyttämiseksi ja kannattavan kasvun mahdollistamiseksi. Lauralla on ollut tärkeä rooli toimintojen fokusoimisessa liiketoimintasegmenttien kasvustrategioiden tueksi ja tuloksentekokyvyn parantamiseksi. Seuraavaksi hän tulee keskittymään operatiivisen liiketoiminnan johtamiseen ja päivitetyn strategian implementointiin Medical-liiketoimintasegmentissä”, toteaa Bittium Oyj:n toimitusjohtaja Johan Westermarck.

Bittium Oyj:n johtoryhmän 1.2.2024 alkaen muodostavat toimitusjohtaja Johan Westermarck, talousjohtaja Antti Keränen, lakiasiainjohtaja Kari Jokela, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Karoliina Malmi, kehitysjohtaja Antti Näykki sekä liiketoimintasegmenttien johtajat Jari Inget (Engineering Services), Tommi Kangas (Defense & Security) ja Laura Kauppinen (Medical).

Oulussa, 24.1.2024

Johan Westermarck

Johan Westermarck
Puh. 040 344 2789 (konserniviestintä)