Uuden sukupolven Bittium OmegaSnap™ EKG -elektrodi mahdollistaa pitkäkestoiset EKG-mittaukset

Julkaisuvapaa 20.1.2021 klo 10.00

Oulu, 20.1.2021 – Bittium, johtava turvallisen viestinnän, ja liitettävyys- sekä terveysteknologiaratkaisuiden asiantuntija, lanseeraa uuden sukupolven Bittium OmegaSnap™ EKG -elektrodin Bittium Faros™ EKG-mittalaitteille. Bittium OmegaSnap™ on rintakehään asetettava, kertakäyttöinen tarraelektrodi, joka on suunniteltu erityisesti pitkäkestoisia EKG-mittauksia varten. Uuden elektrodin toiminta-ajatus perustuu suosittuun Bittium FastFix™ -elektrodiin, jota on jatkokehitetty käyttäjiltä saatujen palautteiden perusteella entistä käyttäjäystävällisempään muotoon, erinomaista signaalin laatua unohtamatta. Lisäksi sen suunnittelussa on huomioitu ympäristöystävällisyys vähentämällä elektrodin sisältämän muovin määrää.

Bittium OmegaSnap™ EKG-elektrodi ja Bittium Faros™ -laite yhdistetään toisiinsa uudella Bittium OmegaSnap™ -adapterilla. Kevyt ja käytössä huomaamaton OmegaSnap -adapteri helpottaa elektrodin asettamista potilaalle ilman siihen kiinnitettyä Faros-laitetta. Adapterin ansiosta laite voidaan myös tarvittaessa irrottaa elektrodista esimerkiksi latauksen ajaksi, mikä helpottaa laitteen pitkäaikaiskäyttöä muun muassa Bittium HolterPlus™ -etämonitorointiratkaisussa.

Uudessa Bittium OmegaSnap™ elektrodissa käytetyt materiaalit ja liimat ovat yleisesti käytettyjä terveydenhuollossa ja täysin biologisesti yhteensopivia. Materiaalivalinnat tekevät elektrodista erityisen sopivan pitkäaikaisiin, jopa seitsemän päivää kestäviin EKG-mittauksiin. Elektrodin rakenne on entistä joustavampi mahdollistaen yhä laajemmat rintakehän liikeradat, joten potilas voi liikkua vapaammin esimerkiksi nukkuessaan, suorittaessaan päivittäisiä askareitaan tai kuntoilun aikana.

”Olemme uudesta OmegaSnap-elektrodista erityisen ylpeitä”, sanoo Arto Pietilä, Bittiumin Medical Technologies -tuote- ja palvelualueen johtaja. ”Erinomainen anatominen istuvuus ja signaalin laatu, pitkä käyttöikä sekä parempi käytettävyys vievät EKG-mittaukset aivan uudelle tasolle.”

Bittium OmegaSnap™ EKG -elektrodit ovat saatavilla ensimmäisen kvartaalin aikana 2021. Myyntipakkaus sisältää 50 Bittium OmegaSnap™ -elektrodia ja yhden Bittium OmegaSnap™ adapterin. Adaptereita on saatavilla erikseen myös tarvikkeina. Lisätietoja myynniltämme osoitteesta medical@bittium.com tai www-sivujemme kautta www.bittium.com/medical.

Arto Pietilä
Tuote- ja palvelualueen johtaja, Medical Technologies
Puh. +358 (0)40 3443507

Tärkeimmät tiedotusvälineet