Black & decker -konsernin taloustiedote

Report this content

BLACK & DECKER -KONSERNIN TALOUSTIEDOTE Konserni Vuosi 2000 oli konsernille monin tavoin menestyksellinen. Konsernin vertailukelpoinen myynti kasvoi 1 prosentilla USD 4,5 miljardiin ja osakkeiden tuotto parani 4 prosentilla USD 3,51:n. Vuoden 2000 lopulla investoitiin USD 40 miljoonaa muutosprosessiin, jonka tavoitteena on saavuttaa lisää tehokkuutta tuotteiden valmistusvaiheeseen. Tällöin myös 400 työntekijää jouduttiin irtisanomaan. Pohjoismaat Viime vuosi oli hyvä myös Pohjoismaissa; pohjoismainen liikevaihto kasvoi 15 prosenttia ollen kaikkien aikojen paras, n. SEK 1,1 miljardi. Hyvä suuntaus on jatkunut myös tämän vuoden ensimmäisten kuukausien aikana. Suomi Suomessa sähkötyökalujen ja tarvikkeiden liikevaihto oli vuonna 2000 lähes 82 miljoonaa markkaa. Tämä on n. 3 prosenttia suurempi kuin edellisenä vuonna. Lisätietoja antaa Black & Decker Oy:ssä hallintojohtaja Lars-Erik Wiksten, puh: (09) 825 4540. Konsernitietoa löytyy myös internet-osoitteestamme www.blackdecker.fi Black & Decker on johtava maailmanlaajuinen harrastelija- ja ammattikäyttöön tarkoitettujen käsikäyttöisten sähkötyökalujen valmistaja. Toiminta käsittää myös puutarhakoneet, Piranha -tarvikkeet sekä DeWALT - ammattityökalut. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Göteborgissa, Ruotsissa, ja Suomen myyntikonttori sijaitsee Vantaalla. Tämä taloustiedote julkaistaan myös Black & Deckerin kotisivuilla www.blackdecker.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01500/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01500/bit0002.pdf