PIRKANMAAN KÄRÄJÄOIKEUDELTA PÄÄTÖS BLACK DONUTS ENGINEERING OY:TÄ KOSKEVASSA OIKEUDENKÄYNNISSÄ – PÄÄTÖS EI VAIKUTA YHTIÖN LIIKETOIMINTAAN

Report this content

Pirkanmaan käräjäoikeus julkisti tänään päätöksensä Black Donuts Engineering Oy:tä koskevassa oikeudenkäynnissä. Päätös ei vaikuta rengasalaan ja teknologiaan keskittyneen asiantuntijayrityksen liiketoimintaan. Yhtiö harkitsee päätöksestä valittamista.

Pirkanmaan käräjäoikeus julkisti tänään päätöksensä oikeudenkäynnissä, jossa väitettiin Nokian Renkaat Oyj:n joidenkin entisten työntekijöiden hyödyntäneen luvattomasti asianomistajan yrityssalaisuuksia. Käräjäoikeus määräsi tuomiossaan Black Donuts Engineering Oy:n maksamaan yhteisösakkoa 300 000 euroa ja menettämään rikoshyötynä valtiolle 537 500 euroa. Alkuperäinen syyttäjän käräjäoikeudelle esittämä vaatimus rikoshyödystä oli 20 miljoonaa euroa.

Oikeudenkäynnissä käsiteltiin vuosien 2011–2013 tapahtumia. Pitkittyneestä oikeudenkäynnistä huolimatta Black Donuts Engineering Oy:n liiketoiminta on vahvassa nousujohteessa. Vuonna 2016 yhtiö kasvatti liikevaihtonsa 10,7 miljoonaan euroon liikevoiton ollessa 9,1 prosenttia. Rengasalan teknologian asiantuntijaosaamisen ja -palveluiden vientiin keskittyneen yrityksen liikevaihdosta 99,9 prosenttia tulee Suomen ulkopuolelta.

Black Donuts Engineering Oy:llä on 60 päivää aikaa hakea valituslupaa hovioikeudesta. Yhtiö harkitsee valitusluvan hakemista.

Median yhteyshenkilö:

Juhana Harju, Communications & Public Relations Director

Black Donuts Engineering Oy

Email. juhana.harju@blackdonuts.com

Black Donuts Engineering Oy on vuonna 2011 perustettu suomalainen asiantuntijayritys, joka on erikoistunut rengasalan teknologiaan ja osaamiseen. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli 10,7 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää 55 henkilöä sen kotipaikkakunnallaan Pirkkalassa.