Blue1 Helsingistä suoraan Lontoon Heathrow´lle

Blue1 avaa uuden päivittäisen suoran yhteyden Helsingistä Lontoon Heathrown kentälle 30. maaliskuuta 2008. Lontoon Heathrown reittiä lennetään päivittäin 166-paikkaisella MD90-koneella. Uuden suoran reitin lisäksi SAS-ryhmä tarjoaa päivittäin useita yhteyksiä Kööpenhaminan ja Tukholman kautta sekä Heathrow´lle että London Cityn lentokentälle.

Blue1:n nykyaikainen kalusto ja hyvä palvelu kilpailukykyisine hintoineen on tervetullut vaihtoehto Helsingin ja Heathrown väliseen liikenteeseen. Blue1:n lentojen ja hotellien varaaminen kuten myös auton vuokraaminen käy kätevästi internetissä osoitteessa www.blue1.fi tai matkatoimistoissa.

Vapaa-ajan matkustajille tarkoitetun Economy-luokan lisäksi Helsinki-Heathrow-reitillä on liikematkustajille suunnattu Economy Extra, joka tarjoaa tehokkaita liikematkoja järkevään hintaan. Economy Extra sijoittuu koneen etuosaan ja siinä yhdistyvät kaikki liikematkustuksen kannalta tärkeät ominaisuudet kuten mm. hyvä paikkasaatavuus, varauksen muutosmahdollisuus, nopeampi lähtöselvitys, runsaammat bonuspisteet sekä maksuton ateriapalvelu.

Blue1 ja SAS lentävät Heathrown terminaali 3:een, mistä on huomattavasti paremmat jatko-yhteysmahdollisuudet etenkin kaukokohteisiin kuin mitä muista Heathrown terminaaleista. Samasta terminaali 3:sta liikennöivät muun muassa Star Alliance -yhtiöt Air Canada, Air New Zealand, Singapore Airlines, Thai Airways ja United Airlines.  Air New Zealandin kohteista muun muassa Auckland on nyt vain yhden vaihdon päässä Helsingistä. Terminaalia vaihtamatta pääse myös nopeasti Virgin Atlanticin kaukolennoille sekä Emiratesin tarjoamille jatkoyhteyksille esim. Dubaihin.

Heathrown aikataulu, 30.3.2008 alkaen, ajat paikallisia:

HEL – LHR                    LHR – HEL

08.45 – 09.55 ke          12.50 – 17.45 ke
10.40 – 11.50  su         15.00 – 19.55 su
11.45 – 12.55  la          15.15 – 20.10  ma, to, pe
11.55 – 13.05 to           16.05 – 21.00 ti
12.05 – 13.15  ma, pe 16.15 – 21.10 la
12.55 – 14.05  ti

Lentoasemalta pääsee Heathrow Express –junalla Lontoon keskustaan Paddington Stationille 15 minuutissa.

Heathrow'lle siirtymisen myötä Blue1 lakkauttaa lennot Helsingistä Lontoon Stanstedin lentoasemalle 29.3.2008.

Blue1 Corporate Communications